Materiał Partnera

Księgi przychodów i rozchodów – co dokładnie obejmują?

Księgi przychodów i rozchodów – co dokładnie obejmują?

Ewidencja księgowa prowadzona przez dane przedsiębiorstwo jest niezwykle istotna – warto powierzyć jej prowadzenie specjalistom z dobrego biura rachunkowego, którzy będą w stanie zająć się np. księgą przychodów i rozchodów. To właśnie ona służy do ujmowania wszelkich operacji gospodarczych w uproszczonej formie, co pozwala na lepszą kontrolę finansów przedsiębiorstwa oraz jego odpowiednie rozliczanie.

Obowiązkowe rozwiązanie

Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów jest w niektórych przypadkach obowiązkiem przedsiębiorcy. Jest ona niezbędna do celów podatkowych – to właśnie za jej pomocą ustalana jest podstawa opodatkowania działalności. Warto pamiętać, że po wybraniu księgi podatkowej księgi przychodów i rozchodów niemożliwe jest stosowanie opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych oraz karty podatkowej. Księga przychodów i rozchodów zakładana jest przez przedsiębiorców 1 stycznia roku podatkowego bądź w dzień rozpoczęcia działalności gospodarczej. Na tym już etapie warto jej prowadzenie powierzyć specjalistom z dobrego biura rachunkowego. Księgowi będą w stanie zająć się wykonaniem takiej ewidencji w sposób profesjonalny, dzięki czemu wszelkie rozliczenia będą prawidłowe. Biuro Rachunkowe Haze to zespół doświadczonych i wykwalifikowanych fachowców, dla których prowadzenie księgi przychodów i rozchodów nie stanowi problemu – wszelkiego rodzaju przychody zostaną zarejestrowane i odpowiednio opisane w takiej formie ewidencji księgowej. Co dokładnie zawarte jest w tego typu księdze?

Kontrolowanie przychodów i nie tylko

W ramach świadczonych usług biuro rachunkowe jest w stanie prowadzić księgę przychodów i rozchodów, w której przede wszystkim zapisywane są wszelkie przychody. Mogą one pochodzić zarówno ze sprzedaży, jak i innych źródeł, które umożliwiły przedsiębiorstwu ich osiągnięcie. W księdze przychodów i rozchodów wyszczególnione zostają przez specjalistów również zakupy towarów handlowych i materiałów podstawowych. W ramach ewidencji konieczne jest wyszczególnienie kosztów ubocznych związanych z nabytymi dobrami. Biuro rachunkowe zajmujące się prowadzeniem księgi przychodów i rozchodów musi zwrócić uwagę również na wydatki poniesione przez firmę. Włączają się do nich m.in. wynagrodzenia, które wypłacone zostały w gotówce lub w naturze. Wszelkie inne wydatki związane z prowadzeniem działalności też wpisywane są przez księgowych do ewidencji i stanowią ważny element poprawnie prowadzonej księgi przychodów i rozchodów. Warto wiedzieć, że można ją również prowadzić w formie elektronicznej. W ten sposób łatwo zredukować koszty, a samo wykonywanie ewidencji jest dużo łatwiejsze i przystępniejsze. Najwygodniejszym rozwiązaniem pozostaje jednak powierzenie ich realizacji specjalistom z dobrego biura rachunkowego.

Opracowanie:
Pleszew, Zamkowa 4 lok. 6
tel. 62 508 12 51
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz