Materiał Partnera

Kodowanie i programowanie w przedszkolu i szkole.

Kodowanie i programowanie w przedszkolu i szkole.

Kodowanie ogrywa bardzo dużą rolę w nowej podstawie programowej. Na wprowadzenie takiego przedmiotu decyduje się coraz więcej szkół podstawowych i przedszkoli. Świat wokół nas nieustannie się zmienia, a technologia rozwija się prężnie. Nauka tworzenia poleceń i sekwencji obrazkowych przez najmłodszych zapewni im lepszy start w przyszłość. Jakie korzyści niesie dzieciom edukacja w tym zakresie?

Trzeba iść z duchem czasu!

Na każdym kroku spotykamy się z nowymi technologiami, które zmieniają nasze życie na lepsze. Nasze dzieci powinny mieć możliwość zapoznać się z nimi już na wczesnym etapie edukacji. Dzięki nauce kodowania i programowania, najmłodsi uczą się logicznego myślenia i -w sposób praktyczny -łączą ze wiedzę matematyczną z humanistycznymi zagadnieniami. W końcu stworzenie nawet najprostszego programu wymaga starannego przeanalizowania czynników z różnych dziedzin wiedzy. Jak przekonuje specjalista z grupy edukacyjno-szkoleniowej Sokrates- podczas zajęć z kodowania, dzieci muszą zgodnie ze sobą współpracować, co również ma duży wpływ na ich rozwój umiejętności pracy w grupie. Warto podkreślić, że język programowania to język uniwersalny. Skutecznie przełamuje wszystkie blokady międzynarodowe. Dzięki zajęciom tego typu, najmłodsi uczą się również:

  • kreatywności i pomysłowości
  • rozwiązywania problemów
  • krytycznego podejścia do efektów wykonanej przez siebie pracy
  • formułowania zrozumiałych komunikatów
  • tworzenia algorytmów
  • cierpliwości i wytrwałości

Nauka kodowania i programowania przyda się na każdym etapie życia. Takie zajęcia przydatne są dla wszystkich dzieci, nie tylko tych, wiążących swoją przyszłość z informatyką. Tworzenie połączeń pomiędzy światem rzeczywistym a wirtualnym jest przecież częścią naszej współczesności. Coraz więcej nauczycieli dostrzega liczne zalety tej dziedziny i dokształca się w jej kierunku.

Jak skutecznie nauczać kodowania i programowania w szkołach?

Podstawę bazy dydaktycznej stanowią oczywiście odpowiednie pomoce naukowe. Chodzi tutaj o dostosowany dla dzieci sprzęt multimedialny czy edukacyjne roboty. Kodowanie opiera się również na korzystaniu z komputerów. Dlatego też placówka szkolna powinna zostać wyposażona w nowoczesne jednostki stacjonarne, monitory, laptopy lub tablety. Dzieci najszybciej uczą się poprzez zabawę i tym należy kierować się przy wyborze pomocy dydaktycznych. Również wygoda prowadzenia zajęć przez nauczyciela powinna być brana pod uwagę. Pracę z uczniami na pewno ułatwią tablice interaktywne i projektory. Ważne, by nauka kodowania nie odbywała się jedynie teoretycznie. W końcu to praktyka czyni mistrza.

Opracowanie:
Bytom, Wrocławska 14 lok. 6C
tel. 32 281 33 82
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz