Artykuł sponsorowany

Kiedy sprawdzić układ kierowniczy i zawieszenia w samochodzie? - Śliwiński Mechanika Pojazdowa

Kiedy sprawdzić układ kierowniczy i zawieszenia w samochodzie? - Śliwiński Mechanika Pojazdowa

Układy kierowniczy i zawieszenia są ważne zarówno dla bezpieczeństwa, jak i komfortu podczas jazdy. Zapewniają płynne przemieszczanie się po drogach, również wyboistych. Są ze sobą bezpośrednio związane. Sprawdźmy, za co odpowiedzialny jest każdy z nich. Zobaczmy też, kiedy doświadczony fachowiec, na przykład z firmy Śliwiński Mechanika Pojazdowa, powinien sprawdzić oba układy. Pamiętajmy, że są niezwykle ważne.

Za co odpowiedzialny jest układ zawieszenia?

Mówiąc najprościej, system zawieszenia łączy pojazd z kołami. Jeśli mamy wątpliwości, czy działa prawidłowo, wybierzmy się do dobrego warsztatu. Jednym z nich jest firma Śliwiński Mechanika Pojazdowa. Układ zawieszenia zapewnia wygodną jazdę kierowcy i pasażerom. Dzięki niemu nie odczuwamy nierówności i niedoskonałości na drodze. Gwarantuje dobrą przyczepność kół. Bez właściwie działającego układu zawieszenia koła uderzałaby o kamienie i poruszałyby się w górę i w dół prostopadle do powierzchni drogi. System zawieszenia musi być precyzyjnie dostrojony za pomocą kombinacji sprężyn i amortyzatorów, aby zredukować te efekty.

Za co odpowiedzialny jest układ kierowniczy?

Zasadniczo układ kierowniczy pozwala  kierowcy prowadzić samochód. Kierownica jest połączona za pośrednictwem kolumny i serii przegubów, z systemem zawieszenia. Dzięki temu koła poruszają się zgodnie z wymaganiami nawierzchni drogi bez zmiany kąta skrętu. Podobnie jak system zawieszenia, układ kierowniczy wymaga precyzyjnej regulacji. Wszelkie luzy zmniejszają bezpieczeństwo.

Kiedy trzeba sprawdzić system zawieszenia i układ kierowniczy?

Warto zaplanować regularną diagnostykę układu kierowniczego i systemu zawieszenia. Zazwyczaj łatwiej, taniej i bezpieczniej jest odkryć i rozwiązać problem. Wtedy unikniemy poważnych konsekwencji. Po pierwsze sprawdzajmy układy co 80 tysięcy kilometrów. W ramach corocznego przeglądu lub rutynowej diagnostyki, specjalista sprawdzi system zawieszenia i układ kierowniczy.  Należy je również sprawdzić po wymianie opon, kiedy hamulce są serwisowane i kiedy zmieniamy olej i filtry.

Po drugie, jeśli mieliśmy wypadek, w którym przednie koła lub zawieszenie zostały uszkodzone, cały układ kierowniczy i system zawieszenia należy dokładnie sprawdzić. Jeśli zauważymy jakąś różnicę w zawieszeniu lub sterowaniu, udajmy się do warsztatu samochodowego. Tak samo warto postąpić jeśli słyszymy pukanie, zgrzytanie i/lub skrzypienie, gdy skręcamy. Specjalista sprawdzi oba układy pod kątem pęknięć, wycieków lub innych uszkodzeń.

Firma Śliwiński Mechanika pojazdowa mieści się w Pawłowie na terenie województwa pomorskiego i działa od 2008 roku. Oferuje kompleksowe usługi naprawy samochodów wszystkich marek, w tym produkcji włoskiej, niemieckiej i francuskiej. W zakresie dostępnych prac znajduje się między innymi naprawa silników, wymiana rozrządu, sprzęgła, oleju i filtrów oraz przeprowadzanie przeglądów pogwarancyjnych. Dzięki specjalistycznemu sprzętowi warsztat jest w stanie przeprowadzić dokładną diagnostykę komputerową oraz wykonać wymianę pasków i łańcuszków rozrządu.

Opracowanie:
Pawłowo, Tucholska 7A
tel. 608 208 092
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz