Materiał Partnera

Jakie są zalety skrzyń drewnianych w transporcie wielkogabarytowym?

Jakie są zalety skrzyń drewnianych w transporcie wielkogabarytowym?

Przewóz towarów o niestandardowych i dużych wymiarach wymaga specjalistycznego ich zabezpieczenia. Należy wybrać nie tylko odpowiedni rodzaj transportu, ale również stosowne opakowanie. Najlepiej do tych celów nadają się drewniane skrzynie, na przykład ażurowe. Materiał, z którego są wykonane, cechuje się łatwą obróbką, niewielkimi kosztami produkcji, a przede wszystkim ogromną trwałością.

Transport wielkogabarytowy

Obejmuje przewóz towarów, które przekraczają ustalone normy prawne, dotyczące poruszania się nie drogach krajowych bądź międzynarodowych. Może obejmować na przykład transport takich obiektów jak: elementy konstrukcyjne mostów, turbiny wiatrowe, łodzie etc. Wymaga on indywidualnego podejścia w zależności od rodzaju ładunku. Dla każdej rzeczy należy wybrać inny pojazd, zawrzeć specjalne ubezpieczenie, a przede wszystkim odpowiednio zabezpieczyć ją przed uszkodzeniem.

Drewno jako opakowanie transportowe

Materiał ten jest stosowany od około XVIII wieku. Niegdyś był wykorzystywany wyłącznie w transporcie morskim. Wszystko ze względu na jego odporność na słoną wodę, a także trudne warunki atmosferyczne. Z obecnością drewnianych skrzyń można spotkać się również w obecnych czasach. Są równie popularne jak kontenery metalowe. Drewno nie ulega tak łatwo korozji w porównaniu do stali. Ponadto nie przewodzi ciepła, co w transporcie morskim jest niezwykle ważne.

Przewoźnicy chętnie sięgają po tak zwane skrzynie ażurowe, produkowane z litego drewna i posiadające podstawę w formie palety z prześwitami w stosunku 1:1 bądź 1:2. W związku z tym, że materiał, z którego są wykonane, w łatwy sposób poddaje się obróbce, można dopasować precyzyjnie ich wymiary do rodzaju towaru. Wytwarzaniem tego typu opakowań transportowych zajmuje się między innymi firma produkcyjna Jaremar w Chorzowie.

Zalety skrzyń drewnianych

Przede wszystkim drewno jest samo w sobie lekkie, a więc opakowania z niego wykonane nie zwiększają znacznie masy całego ładunku. Ich niewielka waga sprawia, że są wykorzystywane nie tylko w transporcie morskim, ale również lotniczym lub w zwykłej branży wysyłkowej, ponieważ o wiele łatwiej można je układać w stosy, przestawiać oraz magazynować. Ponadto naprawa tego typu skrzyń także nie sprawia problemu i pozwala zaoszczędzić koszty zakupu nowych. Drewno stanowi surowiec, który w 100% poddaje się recyklingowi, stąd też może zostać w późniejszym etapie przetworzony na papier albo ściółkę. Sama produkcja skrzyń także nie stanowi zagrożenia dla środowiska. Dodatkową zaletą jest wyższe tarcie, co eliminuje ryzyko ześlizgnięcia się ich ze stosu i uszkodzenia przewożonego w nich towaru. To sposób na tanie oraz solidne zabezpieczenie ładunków w każdym rodzaju transportu wielkogabarytowego.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz