Materiał Partnera

Jakie kwestie związane z ZUS musi uregulować firma?

Jakie kwestie związane z ZUS musi uregulować firma?

Zakład Ubezpieczeń Społecznych to instytucja, z którą przedsiębiorcy mają bardzo często styczność ze względu na szereg obowiązków, jakie są na nich nakładane. Większość z nich dotyczy firm zatrudniających pracowników, którzy muszą być m.in. w ZUS zarówno zarejestrowani, jak i wyrejestrowani po zakończeniu współpracy. Jakie jeszcze kwestie związane są z tą instytucją i kto zapewni wsparcie w ich realizacji?

Niezbędna dokumentacja

Osoby fizyczne prowadzące własną działalność gospodarczą, ale też spółki jawne, cywilne czy z ograniczoną odpowiedzialnością zobowiązane są do składania poszczególnej dokumentacji do ZUS. Zalicza się do niej przede wszystkim deklaracje rozliczeniowe, które firma powinna przygotowywać każdego miesiąca. Ich sporządzeniem zajmie się biuro rachunkowe – w ramach kompleksowej obsługi jest ono w stanie zadbać o wszelkie sprawy związane właśnie z tą instytucją. Miesięczne raporty związane są również z zatrudnianymi pracownikami. Konieczne jest przygotowanie ich dla każdej z pracujących w firmie osób, która jest ubezpieczona.

Należy jednak pamiętać o najważniejszych obowiązku każdego przedsiębiorcy, czyli rejestracji pracownika w ZUS. Wypełnienie niezbędnej dokumentacji z tym związanej oraz zgłoszenie do instytucji warto powierzyć specjalistom z biura rachunkowego, którzy w ramach kompleksowej współpracy będą w stanie zająć się innymi kwestiami związanymi z ZUS. Tak właśnie działa biuro rachunkowe Jolanty Krzyształowskiej, której doświadczenie i ogromna wiedza pozwala terminowo i prawidłowo regulować wszelkie należności wymagane przez ZUS i nie tylko.

Obowiązkowe składki

Składki na ubezpieczenia ZUS muszą być przez dane przedsiębiorstwo płacone we właściwej wysokości. Ich obliczenie nierzadko bywa problematyczne, dlatego warto pozostawić je księgowym z dobrego biura rachunkowego. Zadbają oni o odpowiednie wyliczenie składek ZUS i należności z tytułu funduszu pracy czy świadczeń chorobowych. Skontrolują też prawidłowość wszystkich rozliczeń z tą instytucją, co jest bardzo ważne i pozwala uniknąć kłopotliwych dla firmy sytuacji. W przypadku zmian danych płatnika w ZUS księgowi zajmą się zaktualizowaniem niezbędnych informacji.

Dotyczy to również zatrudnianych przez przedsiębiorstwo pracowników, o czym warto pamiętać. Istotnym drukiem nierzadko jest też tzw. ZUS RMUA, który sporządza się dla osób zatrudnionych w firmie. Ich przygotowaniem zajmie się biuro rachunkowe – jest ono zatem w stanie w pełni zadbać o sprawy związane z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, które w przypadku prowadzenia własnej działalności muszą być regulowane terminowo oraz w sposób odpowiedni.

Opracowanie:
Kraków, al. Kijowska 40 lok. 3
tel. 12 421 48 10
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz