Jak wzmocnić odporność organizmu w naturalny sposób?

Jak wzmocnić odporność organizmu w naturalny sposób?

Jesienią i zimą warto szczególnie zadbać o swoją odporność. Duży wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu ma dieta a także tryb życia, jaki prowadzimy. Przeczytaj, co jeść, by cieszyć się dobrym zdrowiem. Poznaj lecznicze właściwości owoców, warzyw  i naturalnych preparatów. Dowiedz się, dlaczego warto być aktywnym i jakie dyscypliny warto uprawiać regularnie.

Zadbaj o odpowiednią dietę

Dieta ma ogromny wpływ na funkcjonowanie naszego systemu odpornościowego. Co powinniśmy jeść, aby cieszyć się dobrym zdrowiem? W naszym menu powinny znaleźć się między innymi warzywa i owoce bogate w witaminę C. Znajdziemy ją w żurawinie, szpinaku, szczypiorku, pietruszce i czarnej porzeczce. W porze jesienno-zimowej ograniczmy spożywanie cytrusów, które wychładzają organizm.

Warzywa i owoce zjadajmy surowe. Jeśli chcemy je ugotować, najlepiej zróbmy to na parze, w szybkowarze lub w małej ilości wody, wrzucając je do wrzątku. Ryby i drób starajmy się piec, unikajmy smażenia na głębokim tłuszczu.

Jeśli chcemy się rozgrzać, wykorzystajmy przyprawy: cynamon, kardamon, goździki oraz imbir. Prawdziwą bombą witaminową dla naszego organizmu będą również zdrowe koktajle.

Wykorzystaj naturalne antybiotyki

Wykorzystajmy naturalne skarby, które znane są ze swoich dobroczynnych właściwości. Mianem naturalnego antybiotyku określa się czosnek, który posiada właściwości bakteriobójcze i przeciwgrzybicze, a także doskonale wpływa na działanie układu trawiennego i krwionośnego. 

Do codziennych potraw i deserów dodajmy również miód. Ma on działanie bakteriobójcze i pozytywnie wpływa na serce. Ponadto zawiera duże ilości mikroelementów: potasu, chlor, fosforu, wapnia, żelaza oraz witamin: A, B1, B2, B6, B12, C, kwas foliowy, pantotenowy i biotynę.

Na nasz organizm dobrze wpłynie także sok z brzozy, który ma działanie przeciwbakteryjne i przeciwwirusowe, a także wpływa pozytywnie na wchłanianie składników odżywczych przez organizm.

Zmień swój styl życia na aktywny

Nie tylko nasz jadłospis ma wpływ na to, jak się czujemy. Nie bez znaczenia jest również to, czy prowadzimy zdrowy styl życia. Jeśli ciągle jesteśmy niewyspani, nasz system odpornościowy jest znacznie osłabiony. Na zdrowie negatywnie działa również przewlekły stres, który wywołuje reakcję układu krążenia (m.in. wzrost częstości akcji serca) i reakcję neurohormonalną (aktywację układu współczulnego, wzrost stężenia kortyzolu).

Aby uniknąć częstych zachorowań, warto zadbać o odpowiednią ilość snu i zmniejszyć poziom stresu w naszym życiu. Jeśli mamy stresującą pracę, warto postawić na sport i relaks. Dyscypliną, która pomoże nam zadbać o odporność jest pływanie. Dlatego jeśli masz taką możliwość, już dziś zapisz się na zajęcia prowadzone na basenie i zacznij chodzić na nie regularnie.

Przebywaj na świeżym powietrzu

Aby organizm funkcjonował prawidłowo, potrzebuje ruchu i częstego przebywania na świeżym powietrzu. Aktywność sprawia bowiem, że krew jest lepiej natleniona i szybciej krąży, a codzienny kontakt ze środowiskiem pobudza układ immunologiczny i poprawę odporności. Postarajmy się znaleźć czas nawet na krótki spacer, dzięki temu nie tylko się zrelaksujemy, ale także zadbamy o kondycję. Pamiętajmy tylko, aby ubierać się stosownie do panującej za oknem pogody, najlepiej na tzw. cebulkę.

Jeśli postaramy się tak organizować swój dzień, by znaleźć czas zarówno na pracę, jak i odpoczynek, z pewnością poczujemy się lepiej. Zdrowe produkty żywnościowe i wysiłek fizyczny również wpłyną pozytywnie na nasze zdrowie. Już dziś zacznij wprowadzać zmiany, by zaoszczędzić na lekarstwach z apteki i wizytach lekarskich.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz