Artykuł sponsorowany

Jak tworzy się nadruki na artykułach reklamowych?

Jak tworzy się nadruki na artykułach reklamowych?

Gadżety reklamowe są popularnym sposobem promocji firmy, organizacji, wydarzeń bądź są świetnym upominkiem na imieniny czy urodziny. Większość z nich to gotowe produkty, na które nanosi się odpowiednie logotypy, wzory czy zdjęcia. Branża gadżetów reklamowych rozwija się bardzo dynamicznie, obsługując zarówno klientów indywidualnych, jak i podejmując stałą współpracę z dużymi firmami i ich działami marketingowymi.

Nadruki na produktach

Najlepsze firmy z branży gadżetów reklamowych, takie jak Videodruk - upominki, gadżety reklamowe, potrafią spersonalizować każde zamówienie, spełniając różnorodne wymagania swoich klientów. Warto wiedzieć, że w branży artykułów reklamowych i upominkowych ważny jest sposób wykonywania nadruków na produktach – o tym przeczytasz w kolejnej części. Firmy zajmujące się znakowaniem produktów posiadają najczęściej własny asortyment, na który można nanieść odpowiednią grafikę przygotowaną przez firmę bądź klienta. Wśród gadżetów reklamowych można znaleźć między innymi: kalendarze reklamowe, ceramikę reklamową (kubki, dzbanki, kufle), odzież reklamową (t-shirty, polary), a także różnorodne artykuły biurowe: długopisy z nadrukiem, smycze na klucze, ołówki, notatniki i piórniki. Bardzo popularne są również artykuły upominkowe elektroniczne, wykorzystywane na targach pracy czy w celu gratyfikacji osiągnięć pracownika – zegarki, power banki z nadrukiem czy pendrive’y.

Sposoby znakowania produktów

Najważniejszym wyznacznikiem przy znakowaniu produktu jest jego wielkość, materiał i rodzaj znakowania (logotyp, zdjęcie, czy inna grafika). Ważny jest też dobór kolorystyczny, a także faktura – to wszystko ma wpływ na wybór sposobu nanoszenia nadruku na gadżety reklamowe. Pierwsze sposoby związane są ze zdobieniem ceramiki reklamowej, np. kubków. Najczęściej wykorzystuje się sitodruk okrągły, który bezpośrednio nanosi grafikę na powierzchnię ceramiczną. Nowoczesnym sposobem jest również piaskowanie – piasek pod ciśnieniem umożliwia wykonanie nawet najmniejszych nadruków, dzięki przyłożeniu odpowiedniej folii i szablonu. Powszechny przy różnego rodzaju materiałach jest wspomniany sitodruk, który wyróżnia się trwałością, dużym nasyceniem kolorów, a także atrakcyjną ceną. Sitodruk polega na rozprowadzaniu mazistej farby na całej powierzchni siatki – farba wydobywa się tylko przez wolne oczka bezpośrednio na znakowany artykuł reklamowy. Kolejnym sposobem jest grawerowanie laserowe – to przy pomocy wiązki lasera wykonuje się wgłębienia nawet w najtwardszych materiałach, takich jak metal. Bardziej skomplikowanymi procesami znakowania gadżetu są:

  • termotransfer – znakowanie polega na termicznym wgrzaniu logotypu w określony materiał, dokonuje tego prasa termiczna,
  • tłoczenie – pod wpływem odciśnięcia przez metalową matrycę z szablonem nanoszony jest logotyp (stosowane przy materiałach skórzanych – np. oprawy notesów),
  • haft komputerowy – zlecony wzór, haftowany jest igłą, sterowaną i zaprogramowaną komputerowo; świetnie nadaje się przy nadrukach czapek, T-shirtów, koszulek Polo, kurtek czy polarów,
  • doming – na kolorowy wydruk cyfrowy nałożona zostaje odpowiednia warstwa żywicy poliuretanowej utwardzanej UV, nadająca kolor i głębię grafiki,
  • tampodruk – metalowa matryca ze specjalną gumową nasadą odciska na powierzchni (płaskiej, okrągłej, nierównej) szablon logotypu z farbą.
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz