Materiał Partnera

Jak przygotować się do lotu paralotnią?

Jak przygotować się do lotu paralotnią?

Loty na paralotniach to najpopularniejsza w Europie dyscyplina związana z lotnictwem. Chociaż do jej uprawiania konieczne jest przygotowanie w formie szkolenia zakończonego uzyskaniem uprawnień, to grono jej miłośników jest na tyle duże, że organizowane są nawet zawody sportowe. Jak wygląda przygotowanie przyszłego paralotniarza? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w poniższym artykule.

Szkolenie paralotniarzy

W Polsce latanie na paralotniach możliwe jest tylko z odpowiednimi uprawnieniami. Wydaje je Międzynarodowa Federacja Lotnicza w postaci Licencji IPPI lub Urząd Lotnictwa Cywilnego jako świadectwo kwalifikacji pilota paralotni. Oba dokumenty są tak samo ważne.

Szkolenie paralotniarzy obejmuje trzy etapy. Pierwszym z nich są loty w zakresie podstawowym, na drugim uczy się lotów wysokich i doskonali techniki pilotażu, a na trzecim – lotów żaglowych i termicznych. Do egzaminu na świadectwo kwalifikacji można podejść już na drugim etapie szkolenia. Polskie uprawnienia pozwalają starać się o licencję IPPI 3, która uznawana jest w większości krajów.

Sprzęt paralotniarzy

Tak jak w nauce jazdy samochodem ważna jest znajomość tego, co pod maską, tak tu kluczowa jest wiedza na temat budowy paralotni. Piloci budują swoje paralotnie na podstawie indywidualnych potrzeb oraz rozwiązań, które najlepiej odpowiadają ich umiejętnościom czy preferencjom. Firma Air Spacecraft ma bogate doświadczenie na tym polu i oferuje projektowanie oraz budowę napędu do paralotni na zamówienie. Usługi swoje kieruje przede wszystkim do początkujących paralotniarzy, którzy pragną rozpocząć przygodę z lataniem i powietrzem.

Co jednak składa się na sprzęt do paralotniarstwa? Z czego właściwie składa się paralotnia? Podstawowe elementy to skrzydło wykonane z tkaniny oraz uprząż, którą możemy zastąpić również wózkiem paralotniowym. Pilot znajdujący się w uprzęży lub wózku steruje paralotnią poprzez sterówki, czyli linki umocowane do krawędzi spływu skrzydła i zakończone uchwytami, które trzyma pilot. Pociągnięcie sterówki powoduje skręcanie w wybranym kierunku.

Wspomniano już napęd, wypada wiec powiedzieć o nim coś więcej. W tradycyjnym rozwiązaniu paralotnia niesiona jest siłą mas powietrza – dlatego tez jej start odbywa się na stromym zboczu, a lot przebiega w dół. Napęd PPG pozwala nie tylko startować samodzielnie z płaskiego terenu, ale znacząco też wydłuża lot. Paralotnie z napędem wykorzystują też skrzydło o profilu samostatecznym, które zwiększa stabilność przy dużych prędkościach, ale kosztem nośności – napęd pozwala straty te zrekompensować. Paralotnia musi być też wyposażona w zapasowy spadochron, który stanowi ratunkowy system hamujący.

Każdy pilot paralotni potrzebuje też dodatkowego wyposażenia. Obowiązkowym elementem będzie tu oczywiście kask ochronny, a ponadto powinien on mieć przy sobie: krótkofalówkę i kompas. Wariometr posłuży do monitorowania prędkości wznoszenia się oraz opadania. Ze wszystkimi swoimi elementami i wyposażeniem paralotnia waży około dwudziestu kilogramów.

Opracowanie:
Minkowice 166
tel. 577 022 359
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz