Artykuł sponsorowany

Fotografia produktowa - zleć to specjaliście!

Fotografia produktowa - zleć to specjaliście!

Odpowiednie zdjęcia produktów przeznaczonych do sprzedaży potrafią zdecydować o tym, czy potencjalny klient zainteresuje się daną ofertą, czy też nie. Fotografia produktowa, nazywana także packshotami oraz zdjęciami eCommerce, jest bardzo ważna. Oczywiście można samemu zrobić zdjęcia produktów, ale czy będą one wystarczająco dobre? Dowiedz się, dlaczego warto zlecić fotografie produktów specjaliście!

Dobre zdjęcie produktowe przyciąga wzrok

Fotografia produktowa ma bardzo szeroki zastosowanie i może być używana do fotografowania:

  • żywności
  • gadżetów reklamowych
  • rękodzieła
  • książek
  • materiałów reklamowych
  • materiałów budowlanych
  • odzieży
  • zabawek
  • sprzętu AGD i RTV
  • oraz wielu innych przedmiotów.

Fotografia produktowa przedstawia przedmioty najczęściej na jasnym, białym tle i musi eksponować wszystkie najważniejsze cechy przedmiotu, a przy tym nie może być nudna! Nie zawsze ten rodzaj fotografii wygląda wszędzie tak samo - trochę inaczej wykonuje się zdjęcia do katalogu sprzedaży części mechanicznych, a trochę inaczej fotografie do sklepu internetowego z modną odzieżą. Zamysł jest jednak taki, aby zdjęcia przyciągały uwagę. Jak podkreśla ekspert studia fotograficznego Foto Grafika Bartosz Hulinka, przedmioty muszą być ułożone i pokazane w atrakcyjny sposób, co wymaga wyczucia, intuicji oraz doskonałego zmysłu fotograficznego. Zdjęcie na białym tle robione przez totalnego amatora nigdy nie da takiego samego efektu.

Ważne aspekty fotografii packshotowej

Na co fotograf musi zwrócić uwagę podczas robienia zdjęć packshotów? W fotografii przedmiotów bardzo ważne jest odpowiednie światło. Odpowiednie ustawienie i dobranie natężenie światła jest kluczowe podczas fotografowania różnych przedmiotów. Zdjęcie nie może być zbyt ciemne, ale nie może też być zbytnio prześwietlone, w innym wypadku detale przedmiotu nie będą dobrze widoczne. Fotograf przykłada uwagę także do barwy światła, która musi zostać dobrana tak, aby nie zmienić koloru fotografowanych produktów - małych różnic nie zawsze da się uniknąć, ale kolor na zdjęciu powinien być jak najbardziej zbliżony do koloru w rzeczywistości.

Retusz jest ważnym aspektem także w fotografii produktowej. W tym kroku usunąć można wady, niepotrzebne elementy, a także poprawić kolorystykę fotografii. Retusz nie powinien jednak być zbyt inwazyjny, nie może zmieniać cech produktu, nie powinien być też sposobem na eliminację wszystkich błędów powstałych podczas wykonywania zdjęć - będzie to bowiem bezcelowe, bardzo pracochłonne, a nie zawsze też da się usunąć wszystkie błędy powstałe podczas fotografowania. Dlatego właśnie warto zlecić wykonywanie zdjęć specjaliście, który doskonale zna się na tym temacie!

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz