Dlaczego tworzywa sztuczne stosowane są w branży reklamowej?
Jakie są właściwości tworzyw sztucznych?
Tworzywa sztuczne przyniosły wiele zmian na gruncie produkcji w rozmaitych branżach i gałęziach przemysłu. Dzięki masowej produkcji, a także niższym kosztom wytwarzania przedmiotów zwiększyła się dostępność do pewnych rozwiązań, a jednocześnie spadła cena produktów. Na gruncie reklamy polimery zyskały uznanie między innymi ze względu na odporność na czynniki mechaniczne i chemiczne. Ta właściwość pozwala na tworzenie artykułów reklamowych odpornych między innymi na czynniki pogodowe czy uszkodzenia, a jednocześnie ułatwia samą produkcję reklam. Do ogólnych właściwości tworzyw sztucznych zaliczyć możemy ponadto:
- brak przewodności elektrycznej,
- odporność na wodę,
- długą żywotność materiału,
- wysoką plastyczność i łatwość obróbki.
W grupie materiałów określanej jako tworzywa sztuczne mieszą się polimery o różnej budowie, a co za tym idzie też różnych właściwościach. Poszczególne materiały charakteryzować się będą różnym zakresem odporności na temperaturę lub też gęstością. Ta różnorodność zwiększa jednak możliwości tworzyw sztucznych – mogą być one wykorzystane do wielu, całkowicie innych celów. Dla branży reklamowej dużą rolę odgrywać będzie także plastyczność materiału, z jakiego wykonane zostaną artykuły reklamowe. Często powstają one na indywidualne zamówienie i muszą zawierać elementy typowe dla danej marki, na przykład logo. Z tego powodu do produkcji reklamy firmy najlepiej sprawdzą się materiały, które pozwolą łatwo i szybko stworzyć produkt zgodnie z projektem. Taką właśnie możliwość dają tworzyw sztuczne oraz nowoczesne metody obróbki cięcia czy grawerowania – mechanicznego lub laserowego.
Gdzie stosuje się PVC i PMMA (pleksi)?
- odporność na korozję,
- odporność na działanie czynników pogodowych,
- odporność na działanie czynników chemicznych,
- odporność na działanie ognia,
- wysokie parametry izolacyjne.
Powyższym towarzyszy oczywiście łatwość obróbki. Tworzywo to występuje w dwóch wariantach; nieplastyfikowane PVC jest twarde i jako takie wykorzystywane jest w produkcji wspomnianych okien, ale też innych materiałów budowlanych takich jak rury czy kształtki. Natomiast plastyfikowana odmiana PVC odznacza się wysoką elastycznością. Stosowana jest w wykładzinach podłogowych i tapetach, wężach ogrodowych i innych podobnych produktach. Do najważniejszych właściwości pleksi należą:
- odporność na działanie promieniowania UV,
- dobra wytrzymałość na rozciąganie i ściskanie,
- duża przezroczystość w zakresie światła widzialnego,
- możliwość obróbki pod wpływem temperatury.
Pleksi poza branżą reklamową spotkać możemy przede wszystkim w szybach jachtów oraz motocykli, a także różnego rodzaju osłonach i obudowach maszyn czy urządzeń.
Jakie artykuły reklamowe powstają z tworzyw sztucznych?
Artykuły reklamowe to liczna grupa produktów wykorzystywanych w działaniach promocyjnych rozmaitych firm. W jej zakresie mieścić się będą zarówno ulotki, katalogi oraz foldery reklamowe, jak i wszelkiego rodzaju stojaki reklamowe, ekspozytory czy kasetony podświetlane. Tu znajdują też zastosowanie wyroby z tworzyw sztucznych, w tym wyroby z PVC oraz pleksi oferowane przez bydgoską firmę ARPLEX. Wśród produktów z tworzyw sztucznych produkowanych na potrzeby działań reklamowych wymienić możemy:
- pojemniki na ulotki,
- pojemniki na materiały informacyjne,
- prezentery i ekspozytory,
- stojaki reklamowe,
- litery i znaki podświetlane,
- litery i znaki przestrzenne,
- antyramy i ramki przymykowe.
Wymienione wyroby nie mają ściśle reklamowego charakteru w tym sensie, że zawierają elementy promocyjne, są one jednak niezbędne do ekspozycji materiałów reklamowych. Sam sposób prezentacji folderów reklamowych, ulotek czy też plakatów ma duży wpływ na skuteczność przekazu i nie należy tego lekceważyć. Tworzywa sztuczne są trwałe, uniwersalne i stosunkowo tanie, co czyni je doskonałymi narzędziami w organizacji promocji firmy.