Artykuł sponsorowany

Dlaczego tworzywa sztuczne stosowane są w branży reklamowej?

Dlaczego tworzywa sztuczne stosowane są w branży reklamowej?
Tworzywa sztuczne znajdują szerokie zastosowanie w wielu dziedzinach naszego życia. To z nich wykonane są przegrody i osłony antywirusowe, które stały się obecnie niezbędnym elementem wyposażenia wielu lokali i firm. Na gruncie przemysłu znajdziemy je w obudowach maszyn i urządzeń. Materiały te stosowane są również w branży reklamowej. W jakich wyrobach i dlaczego właśnie one? Na to pytanie odpowiadamy w artykule.

Jakie są właściwości tworzyw sztucznych?

Tworzywa sztuczne przyniosły wiele zmian na gruncie produkcji w rozmaitych branżach i gałęziach przemysłu. Dzięki masowej produkcji, a także niższym kosztom wytwarzania przedmiotów zwiększyła się dostępność do pewnych rozwiązań, a jednocześnie spadła cena produktów. Na gruncie reklamy polimery zyskały uznanie między innymi ze względu na odporność na czynniki mechaniczne i chemiczne. Ta właściwość pozwala na tworzenie artykułów reklamowych odpornych między innymi na czynniki pogodowe czy uszkodzenia, a jednocześnie ułatwia samą produkcję reklam. Do ogólnych właściwości tworzyw sztucznych zaliczyć możemy ponadto:

  • brak przewodności elektrycznej,
  • odporność na wodę,
  • długą żywotność materiału,
  • wysoką plastyczność i łatwość obróbki.

W grupie materiałów określanej jako tworzywa sztuczne mieszą się polimery o różnej budowie, a co za tym idzie też różnych właściwościach. Poszczególne materiały charakteryzować się będą różnym zakresem odporności na temperaturę lub też gęstością. Ta różnorodność zwiększa jednak możliwości tworzyw sztucznych – mogą być one wykorzystane do wielu, całkowicie innych celów. Dla branży reklamowej dużą rolę odgrywać będzie także plastyczność materiału, z jakiego wykonane zostaną artykuły reklamowe. Często powstają one na indywidualne zamówienie i muszą zawierać elementy typowe dla danej marki, na przykład logo. Z tego powodu do produkcji reklamy firmy najlepiej sprawdzą się materiały, które pozwolą łatwo i szybko stworzyć produkt zgodnie z projektem. Taką właśnie możliwość dają tworzyw sztuczne oraz nowoczesne metody obróbki cięcia czy grawerowania – mechanicznego lub laserowego.

Gdzie stosuje się PVC i PMMA (pleksi)?

Wśród licznej grupy tworzyw sztucznych na szczególną uwagę zasługują dwa, które spotkać możemy zarówno w życiu codziennym, jak i reklamie czy przemyśle. Mowa tu o polichlorku winylu, powszechnie znanym jako PVC, oraz o polimetakrylanie metylu - szkle akrylowym określanym potocznie jako plexiglas lub po prostu pleksi. Oba te materiały znajdują szerokie zastosowanie między innymi w produkcji artykułów reklamowych, warto zatem przybliżyć ich właściwości. PVC najczęściej kojarzone jest z oknami, które większość z nas ma w swoich domach, stolarka otworowa nie wyczerpuje jednak w pełni jego możliwości. Do jego podstawowych właściwości zaliczyć należy:
  • odporność na korozję,
  • odporność na działanie czynników pogodowych,
  • odporność na działanie czynników chemicznych,
  • odporność na działanie ognia,
  • wysokie parametry izolacyjne.

Powyższym towarzyszy oczywiście łatwość obróbki. Tworzywo to występuje w dwóch wariantach; nieplastyfikowane PVC jest twarde i jako takie wykorzystywane jest w produkcji wspomnianych okien, ale też innych materiałów budowlanych takich jak rury czy kształtki. Natomiast plastyfikowana odmiana PVC odznacza się wysoką elastycznością. Stosowana jest w wykładzinach podłogowych i tapetach, wężach ogrodowych i innych podobnych produktach. Do najważniejszych właściwości pleksi należą:

  • odporność na działanie promieniowania UV,
  • dobra wytrzymałość na rozciąganie i ściskanie,
  • duża przezroczystość w zakresie światła widzialnego,
  • możliwość obróbki pod wpływem temperatury.

Pleksi poza branżą reklamową spotkać możemy przede wszystkim w szybach jachtów oraz motocykli, a także różnego rodzaju osłonach i obudowach maszyn czy urządzeń.

Jakie artykuły reklamowe powstają z tworzyw sztucznych?

Artykuły reklamowe to liczna grupa produktów wykorzystywanych w działaniach promocyjnych rozmaitych firm. W jej zakresie mieścić się będą zarówno ulotki, katalogi oraz foldery reklamowe, jak i wszelkiego rodzaju stojaki reklamowe, ekspozytory czy kasetony podświetlane. Tu znajdują też zastosowanie wyroby z tworzyw sztucznych, w tym wyroby z PVC oraz pleksi oferowane przez bydgoską firmę ARPLEX. Wśród produktów z tworzyw sztucznych produkowanych na potrzeby działań reklamowych wymienić możemy:

  • pojemniki na ulotki,
  • pojemniki na materiały informacyjne,
  • prezentery i ekspozytory,
  • stojaki reklamowe,
  • litery i znaki podświetlane,
  • litery i znaki przestrzenne,
  • antyramy i ramki przymykowe.

Wymienione wyroby nie mają ściśle reklamowego charakteru w tym sensie, że zawierają elementy promocyjne, są one jednak niezbędne do ekspozycji materiałów reklamowych. Sam sposób prezentacji folderów reklamowych, ulotek czy też plakatów ma duży wpływ na skuteczność przekazu i nie należy tego lekceważyć. Tworzywa sztuczne są trwałe, uniwersalne i stosunkowo tanie, co czyni je doskonałymi narzędziami w organizacji promocji firmy.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz