Artykuł sponsorowany

Daj się (roz)poznać – jak zareklamować restaurację?

Daj się (roz)poznać – jak zareklamować restaurację?

Zdecydowałeś się uczynić ważny dla siebie krok i spróbować swoich sił w prowadzeniu restauracji? Z pewnością podjąłeś już szereg ważnych decyzji, od wyboru lokalu przez zatrudnienie ekipy po ustalenie smacznego menu. Pamiętaj jednak o najważniejszym – mieszkańcy miasta muszą się o Tobie dowiedzieć. Przecyztaj, co powinieneś zrobić na dobry początek, by zareklamować swoją firmę.

Rozbudź ciekawość

Słyszałeś powiedzenie: „Nie ma cię na Facebooku, nie istniejesz…”? Nie trać więc czasu i jeszcze przed otwarciem lokalu załóż konto na tym portalu społecznościowym. Buduj swoją popularność i zapraszaj znajomych do polubienia strony. Dodawaj zdjęcia, na których pokażesz, jak przebiegają prace remontowe, zadawaj pytania dotyczące preferencji kulinarnych i bądź z nimi w ciągłym kontakcie. Nad samym lokalem umieść zaś duży baner z napisem: „Tu powstaje najlepsza restauracja w mieście” i linkiem do strony internetowej lub fanpage’a. O ciekawy i przykuwający uwagę projekt graficzny może zadbać  Toma-Re, agencja z Żywca, która specjalizuje się w reklamie wizualnej.

Wyróżnij się na ulicy

Jeszcze przed otwarciem restauracji koniecznie zleć wykonanie szyldu. Jego podstawowym zadaniem będzie informowanie przechodniów, że w tym oto budynku znajduje się właśnie Twój lokal. Zadbaj o to, by był oryginalny i estetycznie wykonany, bo stanie się rozpoznawalną wizytówką całej firmy. Musi być też widoczny, by przykuwać wzrok poszukiwaczy dobrego smaku. Postaw również na taki motyw, który będzie zapadał w pamięć i kojarzył się niepowtarzalną marką – nowym miejscem na kulinarnej mapie Twojego miasta.

Mobilna reklama

Kupujesz firmowe auto? Możesz je wykorzystać do zareklamowania restauracji. Znajdź agencję reklamową, która zajmuje się oklejaniem samochodów osobowych i dostawczych. Pomoże Ci w zaprojektowaniu grafiki, która rzuci się w oczy wszystkim uczestnikom ruchu drogowego – zarówno kierowcom, rowerzystom, jak i pieszym. Pomyśl o tym, że mobilna reklama rozsławi Twoją firmę, gdziekolwiek się tylko pojawisz. Nie zapomnij tylko o podaniu adresu lokalu. Po kilku wypadach na miasto będziesz mógł spodziewać się nowych klientów. Postaraj się, by zagościli u Ciebie na dłużej.

Huczne otwarcie!

W końcu nadejdzie ten dzień – otworzysz swoją restaurację i obsłużysz pierwszych klientów. Najpierw jednak musisz zrobić wszystko, by ich tego dnia do siebie przyciągnąć. Koniecznie przygotuj ciekawe promocje. Niższe ceny smacznych dań z pewnością przyciągną amatorów dobrej kuchni, którzy lubią wypróbowywać nowe smaki. A może zdecydujesz się na wyjątkową oprawę muzyczną? Zatrudnij artystów, którzy wykonają muzykę na żywo i umilą wszystkim wieczór. Tylko nie zapomnij tego zareklamować w sieci. Pamiętaj jednak, że nie wszyscy mogą trafić na Twoją stronę internetową. Postaw więc też na tradycyjną formę reklamy – wydrukuj ulotki i plakaty informacyjne. Mamy nadzieję, że będzie to dobry początek biznesu!

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz