Artykuł sponsorowany

Czym się kierować przy wyborze dobrego serwisu blacharskiego?

Czym się kierować przy wyborze dobrego serwisu blacharskiego?
Gdy przydarzy nam się kolizja i dopełnimy wszelkich formalności związanych z polisą OC, przychodzi czas na zajęcie się naszym własnym samochodem. Jeśli mieliśmy wykupione AutoCasco, problem mamy z głowy. Niestety, wielu kierowców ma wykupione jedynie OC, a samochód trzeba naprawić. Wtedy należy skorzystać z pomocy blacharza, który nam ten samochód ,,poskłada do kupy''. Jak wybrać najlepszego?

Warto wybrać serwis autoryzowany

Placówka z certyfikatem ASO dla marki naszego pojazdu to najlepszy wybór. Mamy wtedy gwarancję, że jakość usługi będzie na najwyższym poziomie. Części, które zostaną zastosowane przy naprawach, zawsze będą oryginalne, a prace będą przebiegać zgodnie ze standardami technologii napraw. Przykładem takiej placówki jest Auto Kompleks ASO Blacharstwo, lakiernictwo i mechanika pojazdowa inż. Sławomir Puka, który ma certyfikat ASO dla marki Fiat i Seat, ale naprawia tak naprawdę wszystkie marki pojazdów. Warto również zwrócić uwagę na standardy kontroli jakości i specjalistyczną ścieżkę diagnostyczną, dzięki której finalnie serwis może skontrolować spasowanie elementów, odcień lakieru we wszystkich strefach samochodu oraz sprawdzić geometrię zawieszenia.

Należy sprawdzić legalność serwisu

Odpowiedni serwis blacharsko-lakierniczy ma potwierdzenie swojej legalności w postaci pozwoleń na prowadzenie działalności. Należy się zorientować, czy posiada pozwolenia na wytwarzanie i gromadzenie odpadów niebezpiecznych, wobec których są bardzo wysokie restrykcje, a serwis musi się do nich stosować. Odpady wytwarzane podczas pracy serwisu muszą być gromadzone i ewidencjonowane w specjalnych pojemnikach – jeśli taka praktyka nie jest stosowana, dla zakładu mogą zostać naliczone wysokie kary. Nas wprawdzie nie interesuje to, jakie kary dostanie serwis, ale takie pozwolenie jest gwarancją legalności przedsiębiorstwa.

Wyposażenie i pracownicy

Serwis samochodowy, w którym nie będziemy się bali wykupić usługi, powinien mieć odpowiedni sprzęt. Zgrzewarki, ramy pomiarowe czy urządzenia do badania geometrii to tylko niektóre z nich. Dobry sprzęt to podstawa. Nie należy jednak zapominać o wykwalifikowanej kadrze pracowniczej – w końcu to oni będą się zajmować naszym samochodem. Pracownicy powinni mieć odpowiednie kwalifikacje i przechodzić regularne szkolenia techniczne. Warto również sprawdzić, czy serwis ma wykupioną polisę OC. Nie dość, że w ramach usługi dostaniemy wtedy samochód zastępczy, to jeśli coś pójdzie nie tak, będziemy mogli otrzymać odszkodowanie.
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz