Artykuł sponsorowany

Czym powinna się charakteryzować profesjonalna wizytówka?

Czym powinna się charakteryzować profesjonalna wizytówka?

Nazwa firmy, adres, telefon, adres poczty internetowej, domena strony. Tak mogłaby wyglądać lista informacji, które należy zamieścić na awersie wizytówki. Do tego rewers można wykorzystać na krótki, punktowy opis profilu firmy i gotowe. Jednak, jak głębiej się zastanowić nie każda wizytówka spełnia swą funkcję. Bywa, że obdarowani tą formą reklamy bezpośredniej, wyrzucamy ją, nie zwracamy na nią uwagi. Dlaczego jedne wizytówki zapamiętujemy, a inne nasz umysł ignoruje? Zobaczmy w czym tkwi szkopuł?

Wizytówka nie jest ulotką, ani broszurą informacyjną. Jej sukces lub niepowodzenie zależy od umiejętnego połączenia informacji graficznej z tekstową w myśl zasady „mniej znaczy lepiej”.

Wizytówka pełni funkcję informacyjną

Wizytówka powinna zawierać jedynie kluczowe informacje. Najlepiej skorzystać z usług profesjonalnej firmy graficzno-projektowej, która da nam pewność, że nasza wizytówka będzie dopracowana w każdym calu. Idealnie, jeśli produkcja wizytówek jest jej podstawową formą działalności, przykładem takiej firmy jest firma Polimgraf Grażyna Burchart.

O co zadbać przy projektowaniu wizytówek?

Na początek musimy zastanowić jakiego rodzaju wizytówek potrzebujemy. Rozróżniamy:

  • wizytówki firmowe (służbowe)
  • osobiste
  • rodzinne
  • kombinowane – z elementami wizytówki osobistej i służbowej.

Zlecając projekt i wykonanie wizytówek, musimy zwrócić uwagę na

  • układ graficzny wizytówki
  • rozmiary czcionek
  • format wizytówki
  • rodzaj, gramatura papieru.

Co zrobić, gdy nazwa firmy nie mówi o profilu firmy?

Nazwa firmy nie zawsze jasno informuje o prowadzonej działalności. Gdy tak się dzieje, warto skorzystać z opcji wizytówki dwu stronnej, która będzie zawierać:

Informacje na awersie (przód wizytówki):

  • imię i nazwisko właściciela wizytówki (po prawej stronie tytuł służbowy, stopień wojskowy)
  • zajmowane stanowisko, (pod imieniem i nazwiskiem)
  • nazwa firmy
  • logo firmy
  • dane adresowe
  • dane kontaktowe - adres e-mail, numer telefonu i strona internetowa.

Informacje na rewersie (tył wizytówki):

  • informacje o profilu działalności
  • w odnośnikach.

Układ graficzny, wielkość wizytówki, użyte czcionki

Profesjonalna, „chwytliwa” wizytówka będzie miała rozmieszczone dane firmy (logo, nazwę firmy/imię i nazwisko) w określonej formie:

  • w centrum lub w górnej części wizytówk
  • po lewej stronie wizytówki jednostronnej
  • na awersie wizytówki dwustronnej.

Zalecana wielkość czcionki dla wizytówki, celem jej maksymalnej czytelności to minimum 6 pkt. Nie zaleca się kombinowania z formatem wizytówki. Przyjęta norma, 90x50 mm (9x5 cm) – zazwyczaj w układzie poziomym.

Warto zaufać specjalistom z branży poligraficznej, którzy po zapoznaniu się z profilem naszej firmy, materiałami reklamowymi i wizerunkowymi stworzą unikalny projekt, który będzie nawiązywał do systemu identyfikacji wizualnej firmy, jednocześnie będzie oryginalny, przejrzysty, atrakcyjny. Dodatkowo specjalista z branży zadba o zachowanie odpowiednich parametrów graficznych, przekładających się na jakość druku, czyli: spady, krzywe, paleta barw.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz