Czym powinna się charakteryzować firma zajmująca się serwisowaniem klimatyzacji?
Klimatyzacja to nieodłączny element budowy wszelkiego rodzaju firm, magazynów, dużych marketów i mniejszych sklepów, coraz częściej nie wyobrażamy sobie również domu pozbawionego klimatyzatora. Jego oczywistą zaletą jest zapewnienie przyjemnego chłodu oraz utrzymanie stałej temperatury powietrza w pomieszczeniu, bez względu na pogodę panującą na zewnątrz. To natomiast pomaga w likwidacji nadmiernej ilości wilgoci, co skutecznie zapobiega sporej ilości problemów zdrowotnych. Z tych względów warto zainwestować w dobrej jakości urządzenie sprawdzonej firmy i odpowiednio wcześniej pomyśleć o wyborze sprawdzonego zakładu serwisowego, na wypadek awarii klimatyzatora. Czym powinna charakteryzować się taka firma?
- Ze względu na sporą konkurencję na rynku zazwyczaj jest tak, że zakład, w którym kupujemy klimatyzator ma w ofercie cały wachlarz dodatkowych usług m.in. montaż oraz późniejszy serwis urządzenia. To świadczy o profesjonalizmie firmy, a przede wszystkim zapewnia klientom wygodę kupowania i późniejszego użytkowania - tłumaczy specjalista z firmy Klima-Premium. - Dlatego jeśli jesteśmy zadowoleni z przebiegu transakcji sprzedaży, obsługi itd. warto po prostu zapytać o kompleksową usługę z montażem i serwisem włącznie. Na pewno zapłacimy taniej, niż w przypadku oddawania zepsutego klimatyzatora do innego zakładu. Plusem jest także fakt, że serwisanci firmy, u której kupiliśmy urządzenie są z reguły przeszkoleni w naprawie tych konkretnych, oferowanych przez zakład marek doskonale znają ich specyfikę, działanie i przyczyny problemów.
Aby uniknąć kłopotów z użytkowaniem klimatyzatora należy przede wszystkim skupić się na wyborze urządzenia sprawdzonej marki. Jeżeli firma oferuje nam klimatyzatory nieznanych producentów, lub tych słynących z miernej jakości, to nie można spodziewać się wieloletniego okresu użytkowania bez żadnej usterki. Dobry sprzedawca powinien doradzić najlepsze urządzenie pasujące do naszego domu i zapewnić o niezawodności klimatyzatora dołączając do transakcji zakupu gwarancję na kilka lat. - Warto jednak zauważyć, że większość awarii zdarza się nie z winy słabej jakości urządzenia, a klienta, który nie potrafił o klimatyzator zadbać. To urządzenie, na które składa się określony mechanizm i które ze względu na ciągłą filtrację powietrza i wilgoci jest szczególnie narażone na osadzanie się brudu, a nawet na rozwój grzybów - tłumaczy specjalista z warszawskiej firmy. - Coraz częściej zdarza się tak, że dobry sprzedawca lub serwis, z którym zawczasu podpiszemy umowę sam przypomina klientowi o okresowych przeglądach, taką usługę prowadzimy w Klima-Premium. - Dzięki temu możemy skutecznie wydłużyć bezawaryjne działanie klimatyzatora - warto zapytać o takie przypomnienie w firmie serwisowej, którą wybierzemy - zaleca.
Na sam proces konserwacji składa się wiele czynności. To między innymi czyszczenie, dezynfekcja i odgrzybianie parownika, czyszczenie filtrów i skraplacza, sprawdzenie instalacji elektrycznej, poprawności działania klimatyzatora i wiele innych. Dobry serwisant powinien bez problemu dopasować się do naszego grafiku. Warto umówić się na konkretną godzinę i dopytać o szczegóły, jak choćby strój pracownika. Profesjonalna firma przyśle fachowca w odpowiednio oznaczonym samochodzie lub roboczym ubraniu z logo firmy. Tego typu sytuacje to dobra okazja dla złodziei, dlatego fakt, że człowiek, który do nas przyjeżdża jest prawdziwym serwisantem nie powinien budzić wątpliwości.