Artykuł sponsorowany

Common Rail – jak wygląda serwis układu wtryskowego w silnikach samochodów ciężarowych?

Common Rail – jak wygląda serwis układu wtryskowego w silnikach samochodów ciężarowych?
Silniki wysokoprężne służą ludzkości już od wielu lat. Taki stan rzeczy wnika przede wszystkim z bardzo szczególnych cech tego typu jednostek, do których zaliczyć można potężny moment obrotowy, dużą moc, niskie spalanie, a także uniwersalność zastosowania. Dlatego właśnie tak często wykorzystywane są w samochodach ciężarowych. Obecnie najpopularniejszą technologią wtrysku paliwa jest Common Rail. Co warto wiedzieć o tym rozwiązaniu?

Common Rail – zalety i wady

System Common Rail wymyślony już w 1997 r. okazał się na tyle skuteczny, że do dzisiaj wykorzystywany jest na skalę produkcji przemysłowej i nic nie wskazuje na to, aby zastąpić miała go inna technologia. Trudno się temu dziwić. Dlaczego? Otóż dlatego, że rozwiązanie to gwarantuje nie tylko znakomite osiągi, ale także wydajność i niezawodność. Cały system składa się ze współpracujących ze sobą i od siebie zależnych elementów, gdzie każdy z nich odgrywa równie ważną rolę. Mowa tutaj przede wszystkim o pompie niskiego ciśnienia, pompie wysokiego ciśnienia, wspólnym zbiorniku wysokiego ciśnienia (wspólna szyna Common Rail) wtryskiwaczach oraz sterownikach.

Budowa taka, choć oczywiście niezwykle efektywna, niesie ze sobą jednak dość poważne ryzyko. Usterki w tego typu silnikach często powstają na zasadzie domina, gdzie jedna usterka pociąga ze sobą inną. Co zatem zrobić, gdy silnik odmówi posłuszeństwa? Gdzie najlepiej udać się na serwis samochodów ciężarowych, aby uzyskać satysfakcjonującą pomoc? Odpowiedź jest bardzo prosta.

Serwis silników wyposażonych w Common Rail

Żaden silnik nie jest konstrukcją całkowicie bezawaryjną i pozbawioną wad. Okazuje się jednak, że awarie jednostek Diesla wyposażonych z system Common Rail, wbrew powszechnie panującej opinii wcale nie muszą oznaczać finansowej katastrofy. Jak to w ogóle możliwe? Wszystkie elementy całego układu można poddać procesowi regeneracji, której zadaniem jest przywrócenie podzespołom właściwości użytkowych najbardziej zbliżonych do tych, które posiadały w dniu wyprodukowania. Choć wiąże się to z pewnymi kosztami, to średnio są one o ponad połowę mniejsze niż w przypadku konieczności zakupu części nowych.

Regeneracja jest jednak skomplikowanym i wieloetapowym procesem. Wymaga wykorzystania nie tylko ogromnej wiedzy, ale także nowoczesnego zaplecza technologicznego. Zdecydowanie najlepsze rezultaty jest w stanie zagwarantować nam firma Adams, od lat uważana za jedną w najrzetelniejszych w skali całego regionu. Wszyscy właściciele samochodów ciężarowych mogą mieć pewność, że serwis przeprowadzony zostanie tak szybko, jak to tylko możliwe z uwzględnieniem dosłownie każdego detalu.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz