Artykuł sponsorowany

Co zrobić ze zużytymi oponami? Sprzedaj stare i wymień na nowe!

Co zrobić ze zużytymi oponami? Sprzedaj stare i wymień na nowe!

Sezon wymiany opon przypada na późną jesień, co pozwala przygotować się na trudne zimowe warunki pogodowe. Drugim okresem zmiany opon jest przesilenie wiosenne, kiedy opony zimowe wymieniamy na te letnie. Często okazuje się jednak, że nasze opony nie są już zdatne do użytku. Co z nimi zrobić? W jaki sposób chronić je, aby służyły nam przez lata? Jest na to skuteczny sposób – wiedza kompetentnych pracowników dobrego warsztatu samochodowego!

Jak rozpoznać stare opony?

Używanie zużytych opon może skutkować poważnymi konsekwencjami drogowymi, dlatego każdy kierowca powinien bacznie zważać na właśnie ten element, bowiem to kierowca odpowiada za bezpieczeństwo swoje, swoich bliskich, ale też pozostałych uczestników ruchu drogowego: innych kierowców i pieszych. Nie ignoruj tego! Podstawowym sposobem określenia tego, czy nasz komplet ogumienia spełnia normy wymagane do dalszej jazdy, jest poziom zużycia bieżnika opony. Jego minimalną głębokością określa się na poziom 1,6 mm. Warto pamiętać jednak, że obniżenie się tego poziomu poniżej 3 mm powoduje znaczny spadek osiągów naszego auta (długość hamowania, odpowiednia przyczepność do powierzchni – zwłaszcza przy zakrętach). W przypadku innego typu objawów starzenia się naszych opon niż zużycie bieżnika należy zasięgnąć porady pracowników warsztatów wulkanizacyjnych, takich jak Zglinicka Agnieszka. Usługi Motoryzacyjne. Tylko wykwalifikowany wulkanizator będzie w stanie określić rzeczywisty stan opon. Zagrożeniami, które ciężko rozpoznać zwłaszcza kierowcom z niewielkim stażem, są: odklejanie się bieżnika, zniszczenia drutówki łączącej oponę z felgą, dekapitacja powierzchni opon (rozdarcia, dziury, pęknięcia – często słabo widoczne).

Stara opona? Sprzedaj i oszczędzaj! 

Pomimo tego, że opony mogą ulec wielu rodzajom zniszczeń, najczęstszymi są te wspomniane już wcześniej, a związane z bieżnikiem. Pamiętaj, takich opon nie należy sprzedawać innym kierowcom! Najczęściej problemem jest jeden z czterech rodzajów zużycia bieżnika: środkowe zużycie opony (powoduje je m.in. zbyt wysokie ciśnienie), boczne zużycie opony (zbyt niskie ciśnienie, agresywne wchodzenie w zakręty), zużycie miejscowe (nieodpowiedni proces hamowania, zazwyczaj szarpany i zbyt gwałtowny) oraz zużycie jednostronne (winę ponosi wadliwe położenie kół na osi podwozia). Opony z tak dużymi defektami nie są zdatne do jazdy, ale nie oznacza to straty dużych pieniędzy – zwłaszcza że proces zużycia może trwać nawet do 6 lat! Starego ogumienia nie wolno sprzedawać na własną rękę, można jednak skorzystać ze skupu opon w warsztatach motoryzacyjnych. Jedna wizyta w dobrym warsztacie pozwoli ocenić stan kół, a w przypadku zbyt dużego zużycia gumy umożliwi szybką sprzedaż opon i zakup nowych po preferencyjnych cenach. Częste odwiedzanie warsztatów motoryzacyjnych pozwala uniknąć niespodzianek związanych z koniecznością zakupu nowego kompletu opon. Pamiętaj, że najlepsi wulkanizatorzy zajmują się również naprawą opon w sytuacji, gdy można je jeszcze naprawić.


Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz