Artykuł sponsorowany

Co najczęściej ulega awarii w BMW Serii 5 E60?

Co najczęściej ulega awarii w BMW Serii 5 E60?

Kupując samochód, liczymy się z tym, że prędzej czy później pojawi się konieczność wymiany jego podzespołów. Liczymy po cichu, że przyjdzie nam na to czekać kilka lub kilkanaście lat. Bez względu na to, jakie są nasze szacunki w tej sprawie, warto zorientować się, co należy do najbardziej awaryjnych części danego modelu. Dzięki temu będziemy przygotowani nie tylko na możliwość wystąpienia takiej usterki, ale również na jej finansowe konsekwencje. Sprawdźmy, co najczęściej ulega awarii w BMW Serii 5 E60.

BMW Serii 5 E60 – co to za pojazd?

BMW Serii 5 E60 to limuzyna segmentu E marki BMW. Na rynku motoryzacyjnym pojazd ten pojawił się w 2003 roku, a cztery lata później został poddany liftingowi. Wprowadzono wówczas inne zderzaki samochodu, zmieniono także nakładki na progi, tylne lampy, reflektory oraz klapę bagażnika. Zmiany nastąpił także wewnątrz limuzyny, a kierowcom zaoferowano więcej opcji silnika. Pojazd ten produkowany był do 2009 roku, jednak do dziś cieszy się popularnością i można go spotkać nie tylko na ulicach, ale także w ofercie komisów samochodowych.

Najczęstsze usterki BMW Serii 5 E60

Jaka jest najczęstsza awaria? BMW Serii 5 E60 bardzo często wykazuje defekty dwumasowego koła zamachowego, turbosprężarek oraz poduszek silnika. Są to zatem podstawowe części do BMW, które potrzebują zamienników. Przedwcześnie zużyciu mogą ponadto ulegać przeguby półosi napędowych, warto więc sprawdzić ich stan przed zakupem używanego pojazdu. Tak samo powinno się zwrócić uwagę na stan dyferencjału i jego uszczelnienie, by nie dopuścić do zatarcia. W wielu egzemplarzach okazywało się, że przekładnia skrzyni biegów nie wytrzymuje wysokich wartości momentu obrotowego, co prowadzi do uszkodzeń tego elementu.

Bez wątpienia jedną z wad całej Serii 5 jest elektryka samochodowa. W czym się przejawia jej wadliwość? Usterki zdarzają się w czujniku skrętu, radiu, elektronicznej blokadzie kierownicy czy wyświetlaczu komputera pokładowego. Internauci donoszą także o problemach z regulatorem napięcia, którego uszkodzenie może utrudniać działanie aktywnego układu kierowniczego.

Do popularnych usterek należą także szarpiąca automatyczna skrzynia biegów, czy łuszczenie się gumy, którą pokryto te elementy kokpitu, które wykonane są z plastiku. Warto wiedzieć, że w 2015 roku instytut TÜV przeprowadził na 6-letnich i 7-letnich samochodach BMW Serii 5 testy niezawodności. Zajęły one wówczas 77. lokatę na 111 poddanych testom modeli samochodów - to mówi dużo o awaryjności tego pojazdu.

Gdzie kupić części do BMW?

Kupując części zamienne do samochodów BMW, warto sprawdzić, czy w okolicy nie znajduje się przedsiębiorstwo, którego głównymi produktami są właśnie części zamienne dla tej marki. Tak jest w przypadku działającej w Łosieniu, na terenie województwa lubelskiego, firmy Rom Cars. Od 2012 roku świadczy ona usługi w zakresie części przeznaczonych do samochodów BMW, a także podzespołów pasujących do pojazdów wszystkich marek. W jej ofercie znajdują się między innymi filtry, klocki hamulcowe, świeca żarowa, tuleje wahacza i hak wkręcany, a także liczne akcesoria samochodowe.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz