Materiał Partnera

Co najczęściej psuje się w klimatyzacji samochodowej?

Co najczęściej psuje się w klimatyzacji samochodowej?

Klimatyzacja w samochodzie jest bardzo ważna, szczególnie gdy na dworze panują bardzo wysokie temperatury. Podkreślić należy jednak fakt, że nadmierna eksploatacja w połączeniu z brakiem systematycznej kontroli bardzo często kończy się awarią, a co za tym idzie wizytą u mechanika. Warto zdawać sobie zatem sprawę z tego, co najczęściej psuje się w klimatyzacji. Dzięki temu dobrze zadbamy o ten układ w samochodzie.

Weryfikacja stanu chłodnicy

Bardzo często okazuje się, że układ klimatyzacji jest zanieczyszczony. Niekorzystnie wpływa to na jego działanie. Jest to szczególnie niebezpieczne dla skraplacza. Jest to jeden z najbardziej delikatnych komponentów samochodu. Lokalizacja struktury przyczynia się do tego, że często dochodzi do uszkodzeń i osadzania się brudu. Systematyczne podejmowanie działań czyszczących pozwala na uniknięcie poważniejszych problemów technicznych – podkreśla specjalista reprezentujący firmę Stację Kontroli Pojazdów Auto Point.

Czynnik chłodniczy klimatyzacji

Ważne znaczenie ma czynnik chłodniczy klimatyzacji. Nie zadziała ona bez obecności tej struktury. Podkreślić należy fakt, że im więcej on się zużywa, tym gorzej funkcjonuje cały układ. Ponadto, czynnik chłodzący doskonale wchłania wilgoć. Nadmierna jej ilość może przyczyniać się do poważnych usterek. Zauważyć należy, że element ten w połączeniu z olejem ponosi odpowiedzialność za właściwe funkcjonowanie kompresora. Niedostateczna ilość płynu może rodzić skutek w postaci uszkodzenia lub zatarcia struktury. Związane jest to z dużymi kosztami. W związku z tym koniecznie trzeba pamiętać o systematycznym uzupełnianiu czynnika chłodzącego i weryfikacji jego szczelności. Dzięki temu ograniczymy niebezpieczeństwo awarii.

A może to nieszczelność układu?

Może być tak, że czynnik chłodzący będzie znikał bardzo szybko, praktycznie nieproporcjonalnie do eksploatacji urządzenia. Przyczyną może być rozszczelnienie układu, a bardziej szczegółowo przetarcie wężyków bądź też pęknięcie zaworu rozprężonego. W tym przypadku można spróbować rozwiązać problem samodzielnie przez kontrolę szczelności przy użyciu specjalnego preparatu barwiącego. Innym rozwiązaniem jest wizyta w warsztacie.

Problemem może być parownik

Awaria klimatyzacji może być związana z parownikiem. Czynnik chłodzący rozpręża się w parowniku, przyczynia się to do obniżenia temperatury w środku układu. Wilgoć skrapla się i przechodzi pod podwozie i tworzy plamy. Co więcej, duża wilgotność to doskonale środowisko do rozwoju bakterii i grzybów. Gdy po uruchomieniu urządzenia czuć nieprzyjemny zapach to znak, że to może być powiązane z parownikiem.

Opracowanie:
Łaziska Górne, św. Jana Pawła II 11B
tel. 32 358 90 70
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz