Materiał Partnera

Certyfikat – gwarancja najwyższej jakości

Certyfikat – gwarancja najwyższej jakości

W procesie produkcji wytwarzane towary poddawane są wielu testom. Restrykcyjne normy pozwalają w utrzymaniu pożądanego standardu. Klienci bywają jednak bardzo wymagający i nieufni, w związku z czym trzeba ich zapewniać o wartości danej usługi, procesu lub wyrobu. Z pomocą przychodzą certyfikaty. Czego dokładnie dotyczą i kiedy można wdrożyć do firmy procedurę certyfikacji?

Jeszcze wyższy poziom

Każdy klient chciałby, żeby oferowany mu produkt był najwyższej jakości. Podejście to dotyczy transakcji dokonywanych na wielu płaszczyznach. Warto zatem zapewnić kontrahenta, że akurat nasza oferta jest nie tylko najkorzystniejsza, ale i spełnia wszelkie wymagania. Tych z kolei – w zależności od wyrobu lub usługi – jest zazwyczaj wiele i określane są również w przepisach prawnych. Firma, która pracuje według wysokiego standardu, chce odnosić z tego tytułu korzyści i informować klientów o swoim profesjonalizmie. W takim wypadku należy zdecydować się na proces certyfikacji. Badanie jakości to skomplikowane postępowanie, a wdrożenie go w przedsiębiorstwie może wiązać się z pewnymi utrudnieniami. Otrzymanie właściwego, pożądanego certyfikatu to jednak ogromny sukces i atut, z pewnością mający ogromny pozytywny wpływ na pozyskiwanie nowych klientów i utrzymywanie tych, którzy z usług firmy już korzystają bądź korzystali. Firma Polcargo Group Sp. z o.o. wykona całą tę procedurę profesjonalnie i z największą precyzją.

Jakość na pierwszym miejscu

Zrozumienie potrzeb klienta to klucz do sukcesu każdej firmy. Najwyższa jakość w każdym aspekcie przedsiębiorstwa to jego niesamowita zaleta. Najpopularniejszy certyfikat uzyskiwany na tym polu to ISO 9001, który jest normą Systemu Zarządzania Jakością. Posiadanie go świadczy o wysokim profesjonalizmie firmy, najwyższym standardzie, jaki jest zachowywany przy produkcji. Uzyskanie ISO 9001 wiąże się jednak z szeregiem procedur, jakie następują po zamówieniu badania jakości. Na początku porównuje się panujące już warunki w firmie z tymi, które wyznacza norma. Dzięki temu uzyskuje się ogląd tego, co należy skorygować. Konsultowanie ich z jednostką certyfikującą pozwala na ustalenie odpowiedniej strategii. Warto zadbać o to, by plany wdrożenia procedur znała cała kadra pracownicza – pozwoli to na efektywniejsze ich zaadaptowanie w przedsiębiorstwie. Wynajęta firma certyfikująca przeprowadzi wstępne działania weryfikujące i doradcze, podczas których zwróci uwagę na ewentualnie niedociągnięcia w produkcji. Pozwoli to na doskonałe przygotowanie do głównego audytu. Ten zaś jest drogą do uzyskania certyfikatu zgodności z normą ISO. Jeśli w trakcie procedur znajdą się elementy wymagające poprawy, firma musi się zobowiązać do ich skorygowania w jak najszybszym terminie. Uzyskanie certyfikatu nie znaczy również, że będzie on bezterminowy. W przypadku ISO 9001 okres ważności wynosi 3 lata. Warto o tym pamiętać i przeprowadzić po tym czasie audyt recertyfikacyjny.

Opracowanie:
Gdynia, Żeromskiego 32
tel. 58 620 79 41
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz