Artykuł sponsorowany

Automatyzacja sprzedaży w e-commerce

Automatyzacja sprzedaży w e-commerce

Atrakcyjne ceny i wysokie bezpieczeństwo zakupów online sprawiają, że decyduje się na nie coraz więcej Polaków. Ze sklepów internetowych korzystają zarówno klienci indywidualni, jak i przedsiębiorcy, którzy tą drogą kompletują nie tylko wyposażenie dla swoich firm, ale też asortyment sprzedażowy własnych sklepów. To, że zakupy w sieci są tanie i przebiegają tak sprawnie, zawdzięczamy automatyzacji procesów e-commerce.

Tania i opłacalna sprzedaż online

Na rosnące zainteresowanie możliwością kupowania w sieci wpływają przede wszystkim 2 główne czynniki: wygoda i oszczędność. Sklepy internetowe oferują swoim klientom towary w niższych cenach, ponieważ prowadzenie sprzedaży w tej formie generuje zdecydowanie mniej kosztów, niż utrzymanie sklepu stacjonarnego. Ta zasada sprawdza się pod warunkiem, że przedsiębiorstwo świadomie korzysta ze wszystkich dostępnych rozwiązań informatycznych.

Kierownik sklepu czy hurtowni internetowej, tak samo jak w przypadku biznesu stacjonarnego, musi mieć pod kontrolą stany magazynowe, wydajnie zarządzać zamówieniami i wysyłką produktów, aktualizować ilość towarów dostępnych w sprzedaży. Chociaż obsługa klienta nie wymaga bezpośredniego kontaktu, konieczne jest bieżące reagowanie na pytania nadsyłane drogą mailową.

Manualna obsługa wszystkich procesów zachodzących w sklepie internetowym wymagałaby bardzo dużego nakładu pracy. W początkowej fazie działalności taki system byłby możliwy, jednak wraz z rozwojem przedsiębiorstwa i wzrostem liczby zamówień, konieczne byłoby zatrudnianie większej liczby pracowników i sprzętu. Automatyzacja procesów e-commerce służy ograniczeniu takich zbędnych wydatków, przy zachowaniu sprawnej obsługi zamówień i zapewnieniu satysfakcji klientów.

Automatyzacja sprzedaży w sklepie internetowym

Sprzedaż jest tylko jednym, ale finalnym i najważniejszym procesem w handlu internetowym. Klient, który składa zamówienie online, nie zastanawia się przecież nad tym, w jaki sposób aktualizowane są stany magazynowe sklepu, ale chce mieć pewność, że towar, za który płaci, zostanie mu dostarczony jak najszybciej.

Szybki, sprawny i bezbłędny system zamówień zdaje się więc najważniejszym elementem platformy e-commerce. Ten moduł sklepu internetowego powinien sprawnie przeprowadzić klienta przez cały proces składania zamówienia aż do płatności, a jednocześnie zapewniać obsłudze sklepu wgląd w status płatności i etap realizacji zamówienia.

Takie możliwości daje oczywiście większość platform e-commerce. Istotne jest jednak, by oprogramowanie wspierające sklep było rzeczywiście niezawodne i oferowało możliwie jak najwięcej funkcjonalności, jednocześnie zapewniając intuicyjną obsługę. Świetnym przykładem takiego systemu może być platforma CStore.

Moduł zamówień w oprogramowaniu CStore jest wyjątkowo przejrzysty, zarówno dla klienta jak i obsługi sklepu. Obie strony transakcji mają stały dostęp do informacji o etapach transakcji. Wiadomości informujące o statusie zamówienia są wysyłane klientowi automatycznie przez platformę, co zapewnia kupującemu poczucie bezpieczeństwa, ale odciąża pracowników sklepu.

Również informacja o zaksięgowaniu płatności rejestrowana jest automatycznie przez system, który natychmiast kieruje opłacone zamówienie do realizacji. W praktyce fizyczna obsługa zamówień ogranicza się do kompletacji paczek i przekazania ich do wybranego dostawcy. Co ważne, zamówienie kuriera też odbywa się automatycznie – oprogramowanie samoczynnie wysyła firmom wysyłkowym informację o planowanym transporcie, uwzględniając ilość planowanych paczek.

Powyższy tekst przedstawia wyłącznie kilka podstawowych możliwości nowoczesnych programów do obsługi sklepów internetowych. Dobór najlepszych rozwiązań powinien opierać się na indywidualnych potrzebach danego przedsiębiorstwa, czego efektem będzie ograniczenie czasu niezbędnego do obsługi zamówień, zwiększenie wydajności i dochodów sklepu internetowego, większa satysfakcja klientów i ograniczenie błędów ludzkich w prowadzonej działalności.

Oceń artykuł (2)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz