Aby zostać notariuszem, ukończyłem studia wyższe na kierunku prawniczym. Następnie odbyłem aplikację notarialną oraz zdałem egzamin państwowy z wynikiem pozytywnym. Do moich obowiązków należało również uczestnictwo w praktykach oraz w dwuletnim stażu na stanowisku asesora. Zdobyte kwalifikacje umożliwiły mi otworzenie własnej kancelarii, która działa zgodnie z Ustawą z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie.
Do moich obowiązków należy przede wszystkim
sporządzanie aktów notarialnych, a jednocześnie zabezpieczanie interesów zainteresowanych stron i wszystkich podmiotów, dla których czynności będą miały skutki prawne. W ten sposób przygotowuję:
- umowy przedwstępne,
- umowy sprzedaży lub kupna,
- umowy zamiany,
- umowy darowizny,
- umowy majątkowe małżeńskie,
- umowy o dział spadku,
- umowy zniesienia współwłasności,
- testamenty.
Wymienione
umowy muszą zostać spisane w kancelarii notarialnej, aby mogły nabrać mocy prawnej. Jednak żeby móc je sporządzić, strony zainteresowane są zobligowane do dostarczenia mi niezbędnych dokumentów, które określa prawo. Każdy Klient może otrzymać bezpłatnie informację o tym, jakie umowy, wnioski lub wypisy musi mieć przy sobie, żeby
czynność notarialna miała charakter urzędowy.
Oprócz wymienionych aktów sporządzam również:
- poświadczenia (własnoręczności podpisu, zgodności odpisu lub kopii z okazanych dokumentem, daty dostarczenia dokumentu oraz pozostawania osoby przy życiu),
- projekty aktów oraz oświadczeń na życzenie Klienta,
- wypisy, odpisy i wyciągi dokumentów,
- protokoły z walnych gromadzeń.
Dodatkowo do moich usług należy też doręczanie oświadczeń oraz
przyjmowanie pieniędzy, dokumentów i papierów wartościowych na przechowanie.
Więcej informacji można otrzymać po kontakcie telefonicznym z Kancelarią Notarialną w Zamościu - Radosław Mielniczuk.