Artykuł sponsorowany

Zalety oraz wady zawieszenia pneumatycznego

Zalety oraz wady zawieszenia pneumatycznego

Zawieszenie pneumatyczne lepiej niż zwykłe jest w stanie odczytać prędkość pojazdu i dostosować się do niej. Wykorzystuje do tego elektronikę oraz różnego rodzaju czujniki, dzięki czemu skutecznie wychwytuje i amortyzuje ono wszelkie wstrząsy wywołane jazdą po nierównym terenie.  Przyjrzyjmy się bliżej zaletom, a także wadom tego rozwiązania.

Charakterystyka zawieszenia pneumatycznego

Wiemy już, że zawieszenie pneumatyczne coraz częściej zastępuje hydrauliczne. Musimy jednak odpowiedzieć na pytanie, czym ono właściwie jest? Praca zawieszenia pneumatycznego opiera się na wypełnionych powietrzem workach powietrznych, czyli mieszkach. Amortyzacja jazdy następuje poprzez dopompowanie powietrza do mieszków.

Na cały system składają się podsystemy: amortyzatory pneumatyczne, z którymi zintegrowane są mieszki, przewody powietrzne, kompresory odpowiedzialne za doprowadzenie powietrza, czujniki ciśnienia oraz zawory regulacyjne. Te ostatnie odpowiedzialne są za informowanie kompresora o konieczności dopompowania poduszek. Trafić do nich musi suche powietrze, zatem koniecznym elementem będzie też osuszacz powietrza.

Ogromną zaletą tego rozwiązania jest to, że zawieszenie pneumatyczne znacząco poprawia komfort jazdy – zawieszenie precyzyjnie dopasowuje się do prędkości pojazdu i równie dobrze amortyzuje w czasie jazdy po nierównościach. Zapewnia taż stały prześwit w samochodach, co oznacza, że stają się one bardziej przewidywalne na zakrętach, a obciążenie ma mniejsze znaczenie dla bezpieczeństwa. Bieżąca regulacja wysokości pozwala za to zwiększyć lub zmniejszyć prześwit.

Konserwacja i naprawy zawieszenia pneumatycznego

Wszystkie elementy, jakie wchodzą w skład zawieszenia pneumatycznego, są precyzyjne. Zatem warunkiem jego sprawności są regularne przeglądy w autoserwisie. Wybierajmy taki, który specjalizuje się w diagnostyce i naprawie zawieszeń pneumatycznych. Takim jest serwis Adriana Barańskiego w Luboniu, który prowadzi również sprzedaż części do zawieszeń pneumatycznych. Ważne, aby zlecić to specjalistom, ponieważ regeneracja zawieszeń pneumatycznych jest trudnym zadaniem.

Odpowiednio wczesne wykrycie wszelkiego rodzaju nieszczelności jest tu kluczowe. Sprawdzać należy przede wszystkim stan przewodów ciśnieniowych, poduszek, zaworów oraz czujników. Jeśli tego zaniedbamy i doprowadzimy do powiększenia usterki, koszty naprawy będą bardzo wysokie. Szczególnie kosztowna jest wymiana zepsutych części do zawieszenia pneumatycznego.

Jeśli jednak będziemy odpowiednio dbali o nasz pojazd, dokonywali regularnych przeglądów, nie mamy czego się obawiać. Najlepiej jest zawieszenie pneumatyczne sprawdzać w okresie zimowym, kiedy wysoki poziom wilgoci w powietrzu stanowi największe ryzyko przedostania się wody do układu.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz

Przeczytaj także

Wyszukaj firmy z branży