Artykuł sponsorowany

Wymiana płynów eksploatacyjnych w warsztacie Auto-Serwis w Gaszynie

Wymiana płynów eksploatacyjnych w warsztacie Auto-Serwis w Gaszynie

Płynami eksploatacyjnymi nazywamy ciecze w pojazdach mechanicznych, których zdaniem jest chłodzenie, smarowanie, poruszanie mechanizmami istotnymi z punktu widzenia pracy auta. W warsztacie Auto-Serwis z Gaszyna można liczyć na pomoc w określeniu harmonogramu wymiany płynów, dzięki czemu poszczególne komponenty będą działać bez zarzutu, a w konsekwencji wydłuży się żywotność pojazdu. Co należy wymieniać w aucie?

Co nazywamy płynami eksploatacyjnymi w samochodzie?

Do prawidłowego działania w pojazdach mechanicznych stosowane są różnego rodzaju substancje, chroniące wszystkie elementy ruchome albo przed przegrzaniem, albo przed zatarciem. Jak dowiedzieliśmy się w jednym z warsztatów samochodowych Auto-Serwis Łukaszka Olka mowa tu m.in. o oleju, płynie chłodzącym, hamulcowym, układu wspomagania. Poza tym wiele modeli wymaga kontrolowania czynnika klimatyzacji, płynu do spryskiwaczy. Kluczowym i jednym z ważniejszych mediów jest olej. Jak dowiedzieliśmy się ze wspomnianym warsztacie, który zajmuje się mechaniką samochodową, wymiana oleju powinna być wykonywana regularnie.

Jak często wymieniać olej samochodowy w aucie?

Specjaliści z warsztatu Auto-Serwis zalecają jego wymianę co każde 10-15 000 km. W zależności od silnika. Zasada jest prosta: im nowsza konstrukcja, tym częściej trzeba wymienić olej w samochodzie. W wyniku eksploatacji pojazdu, traci on swoje właściwości smarne, pojawiają się w nim mikro zanieczyszczenia metalowe, które wpływają na pracę łożysk, panewek, synchronizatorów. Jak podkreślają specjaliści ze wspomnianego warsztatu,  ważne jest dopilnowanie odpowiedniej jakości i typu oleju, o określonych parametrach takich jak lepkość oleju w konkretnych warunkach temperaturowych. Warto w tym temacie słuchać się zaleceń producenta. Biorąc pod uwagę możliwość wyboru między olejem syntetycznym, mineralnym czy półsyntetycznym, ten pierwszy jest o wiele bardziej uniwersalny i niezawodny, nawet przy mocno obciążonej pracy silnika. Półsyntetyki i mineralne sprawdzą się w modelach o dużym stopniu zużycia.

Opracowanie:
Gaszyn, Strumykowa 18
tel. 696 478 580
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz