Artykuł sponsorowany

Wymiana paska rozrządu z firmą Getrybe Mechanika Pojazdowa

Wymiana paska rozrządu z firmą Getrybe Mechanika Pojazdowa

Wbrew pozorom, każdy pojazd mechaniczny to skomplikowana maszyna, którą tworzą liczne części, również te podlegające regularnej wymianie. Jedną z nich jest rozrząd, którego funkcje wielu kierowców zna jedynie ze słyszenia. O wiele lepiej z rozrządem „przyjaźni się” natomiast warsztat Getrybe Mechanika Pojazdowa. Za co odpowiada ta części i kiedy należ zgłosić się do zakładu mechanicznego w celu jej wymiany?

Za co odpowiada rozrząd?

Rozrząd to nieodłączny element każdego silnika spalinowego Jego głównym zadaniem jest sterowanie dopływem powietrza do cylindrów silnika. Co więcej, rozrząd steruje również usuwaniem spalin z poszczególnych cylindrów, dbając o ich prawidłową pracę i należyty stan. . Składa się z kilku części, między innymi z wałków, zaworów wylotowych i dolotowych, czujnika położenia wału korbowego czy też czujnika położenia wałka rozrządu. O tyle, o ile te elementy nic nie mówią przeciętnemu właścicielowi samochodu, o tyle na zwrot „wymiana paska rozrządu” każdy z nich drętwieje w obawie przed ceną usługi. Nie ma się jednak czego bać – to proces konieczny, którego trzeba podejmować się regularnie, a jego koszt w sytuacji, w której rozrząd zostanie wymieniony na czas, wcale nie jest rażący.

Kiedy trzeba wymienić pasek rozrządu?

Trzeba przyznać, że koszt wymiany paska rozrządu jest dość rozpięty, jednak w samochodach o nieskomplikowanej budowie nie powinien przekroczyć kilkuset złotych. Biorąc pod uwagę, że do warsztatu mechanicznego z paskiem rozrządu należy udać się po przejechaniu mniej więcej 120 tysięcy kilometrów, nie jest to wygórowana kwota. Warto pamiętać o tym, że pasek należy zmienić również wtedy, kiedy licznik nie wskazuje powyższej liczby, a od poprzedniej wymiany  minęło 5 lat. Materiał, z jakiego jest zrobiony pasek, zdążył już stracić swoje właściwości.

Przeoczenie odpowiedniego momentu na wymianę paska rozrządu może wiązać się z poważnymi uszkodzeniami, takimi jak jego zerwanie, poluzowanie czy pęknięcie. W takich sytuacjach dochodzi do zdecydowanie większych i o wiele bardziej kosztownych uszkodzeń w postaci awarii tłoków silnika czy uszkodzenia trzonków zaworowych. Ten fakt może okazać się zabójczy dla silnika, dlatego też każdy właściciel pojazdu powinien pamiętać o regularnej wizycie u mechanika. Zastąpieniem paska zupełnie nową częścią, a także naprawą układu hamulcowego, kierowniczego czy wydechowego, regeneracją silników czy też wymianą filtrów, olejów i płynów eksploatacyjnych może zająć się warsztat Getrybe Mechanika Pojazdowa, która nieprzerwanie od ponad trzydziestu lat działa w Szczecinie, obsługując zarówno klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorców z całego województwa zachodniopomorskiego.

Jak widać, pasek rozrządu to jedna z tych części eksploatacyjnych, na którą warto zwrócić szczególną uwagę. Dzięki temu można uniknąć nie tylko „spłukania się” z oszczędności, ale również stresu.

Opracowanie:
Szczecin, Mierosławskiego 3C
tel. 91 483 60 56
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz