Artykuł sponsorowany

Wycena Nieruchomości Paulina Brączkowska – co warto wiedzieć o szacowaniu wartości nieruchomości?

Wycena Nieruchomości Paulina Brączkowska – co warto wiedzieć o szacowaniu wartości nieruchomości?

Wycena nieruchomości to skomplikowany proces. Przeprowadzić go może tylko osoba odpowiednio uprawniona, taka jak Paulina Brączkowska. Jej firma od 2013 roku zajmuje się szacowaniem wartości nieruchomości na terenie Warszawy oraz aglomeracji warszawskiej. Z artykułu dowiesz się, na czym polega wycena nieruchomości, a także kto i w jaki sposób ją przeprowadza.

Czym jest wycena nieruchomości i kto się nią zajmuje?

Wycena nieruchomości to szereg działań, które podejmuje się w celu ustalenia wartości nieruchomości. Zadanie to wykonać może wyłącznie osoba o specjalnych uprawnieniach państwowych. Taką osobą jest posiadający szeroki zakres wiedzy i umiejętności rzeczoznawca majątkowy Paulina Brączkowska. Rzeczoznawca, aby móc wykonywać swój zawód, musi posiadać ukończone studia podyplomowe z zakresu wyceny nieruchomości i odbyć w tym zakresie praktykę zawodową bądź posiadać odpowiednie doświadczenie zawodowe. Wymagane jest także przejście postępowania kwalifikacyjnego. Uprawnienia zawodowe rzeczoznawcy majątkowego zostają nadane przez Ministra Infrastruktury i Budownictwa, a osoba, która je otrzyma zostaje wpisana do centralnego rejestru rzeczoznawców majątkowych.

 W jaki sposób przeprowadza się szacowanie wartości nieruchomości?

Szacowanie wartości nieruchomości przeprowadza się poprzez zastosowanie jednego z czterech podejść. Wyróżnia się podejście porównawcze, kosztowe, dochodowe oraz podejście mieszane. Sposoby te różnią się od siebie, a to, który z nich wybierze rzeczoznawca majątkowy zależy od danego zlecenia. Jednym z czynników decydujących jest typ nieruchomości. Sposób porównawczy wykorzystuje się najczęściej przy nieruchomościach lokalowych, a podejście dochodowe sprawdzi się lepiej w przypadku nieruchomości komercyjnych.

Dokonanie wyceny nieruchomości wymaga odpowiedniej dokumentacji, zarówno ze strony osoby zlecającej to zadanie, jak również ze strony rzeczoznawcy majątkowego. Zawartość zbioru dokumentów wynika z tego, jaka nieruchomość poddawana jest wycenie. Dokumenty potrzebne przy szacowaniu wartości działki będą różnić się od dokumentów niezbędnych do wyceny domu. Po ustaleniu koniecznych do wykonania zlecenia informacji, podpisaniu umowy i dostarczeniu rzeczoznawcy dokumentów, fachowiec może przystąpić do pracy i sporządzić operat szacunkowy. To autorska opinia rzeczoznawcy majątkowego o wartości nieruchomości. Posiada ona formę pisemną i stanowi dokument urzędowy.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz