Artykuł sponsorowany

Warsztat Samochodowy ACE Sam Przemysław Acewicz - Co kierowcy powinni wiedzieć o głowicy silnika?

Warsztat Samochodowy ACE Sam Przemysław Acewicz - Co kierowcy powinni wiedzieć o głowicy silnika?

Według definicji głowica silnika to element stanowiący zamknięcie komory spalania, który jednocześnie stanowi korpus dla mechanizmu rozrządu. W głowicach umieszcza się kanały chłodnicze i olejowe, a także różnego rodzaju czujniki, w tym głównie te odpowiedzialne za monitorowanie wysokości ciśnienia oraz temperatury płynów technicznych. Z jakimi szczegółowymi informacjami na ich temat warto się zapoznać i co stanowi przyczynę najczęstszych awarii?

Czy rodzaj usterki uzależniony jest od technologii wykonania głowicy?

Głowice silnikowe podzielić można przede wszystkim ze względu na materiał zasadniczy, z którego zostały wykonane. Wyróżnia się głowice aluminiowe oraz żeliwne. Okazuje się, że ewentualność pojawienia konkretnej usterki, zależy właśnie od zastosowanego stopu metalu. Głowice aluminiowe borykają się głównie z problemami związanymi z uszkodzeniami wewnętrznymi takimi jak pęknięcia i nieszczelności, które dodatkowo są niezwykle trudne do zlokalizowania. Niemniej jednak po znalezieniu przyczyny awarii, naprawa wykonywana jest w sposób sprawny.

Zupełnie inaczej sprawa wygląda w przypadku głowic żeliwnych, najczęściej spotykanych w silnikach wysokoprężnych. Tutaj problem stanowią wytrącające się podczas eksploatacji cząsteczki węgla, przyczyniające się do degradacji właściwości wytrzymałościowych najważniejszych podzespołów. Co do zasady poważnie uszkodzone głowice żeliwne nie nadają się do naprawy. Właściciel auta staje niestety przed smutną koniecznością zakupu nowego lub ewentualnie regenerowanego elementu, co nie jest rozwiązaniem zalecanym. Co jeszcze warto wiedzieć?

Głowice aluminiowe i żeliwne – usterki wspólne

Bez względu na to, czy mamy do czynienia z głowicą wykonaną z żeliwa czy z aluminium, istnieją sytuacje zwiększające prawdopodobieństwo pojawienia się awarii dla obu technologii w równym stopniu. Za największe niebezpieczeństwo dla wydajnej i przede wszystkim bezawaryjnej pracy głowicy silnikowej należy uznać nagłe zmiany temperatury. Powstają one m.in. wskutek próby uruchomienia silnika po bardzo mroźnej nocy, wjechania w głęboką kałużę z mocno rozgrzanym silnikiem oraz długotrwałej jazdy na zbyt niskich przełożeniach. Najczęściej spotykanym objawem uszkodzonej głowicy jest charakterystyczny biały dym wydobywający się z układu wydechowego. Zdarzają się również nieuzasadnione spadki mocy, a całości zjawiska może towarzyszyć specyficzny zapach, związany ze spaleniem cieczy chłodzącej.

Głowica silnika może zostać naprawiona jedynie przy wykorzystaniu specjalistycznych narzędzi. Jako że proces wiąże się z koniecznością wyciągnięcia silnika, zapomnieć trzeba też o samodzielnych naprawach. Sprawne wykonanie usługi zależy także od samych umiejętności mechanika, dlatego zaufać trzeba najbardziej doświadczonym firmom takim jak Warsztat Samochodowy ACE Sam Przemysław Acewicz. Wszyscy klienci mogą liczyć tutaj na indywidualne podejście do każdego zlecenia oraz bardzo atrakcyjne warunki cenowe.

Warsztat Samochodowy ACE Sam od 2010 roku świadczy usługi w branży mechaniki pojazdowej. Dbają o to, by powierzone im zadania realizować z najwyższą starannością i spełniać oczekiwania wszystkich klientów. Jeśli chcą Państwo dowiedzieć się więcej o ofercie zachęcamy do kontaktu. Odpowiedzą na wszystkie pytania.

Opracowanie:
Czarna Białostocka, Piękna 1a
tel. 604 950 816
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz