Artykuł sponsorowany

Usługi transportowe do 3,5 tony - co warto wiedzieć?

Usługi transportowe do 3,5 tony - co warto wiedzieć?

Usługi transportowe do 3,5 tony, czyli najzwyczajniej mówiąc, przewozy busem, objęte są pewnymi przepisami, które warto znać, posiadając firmę transportową lub zamierzając z owej skorzystać. Ponadto, dobrze jest również zorientować się jaki cennik panuje wśród przewoźników, by uniknąć ewentualnego przepłacania. Oto kilka najważniejszych rzeczy, o których powinieneś wiedzieć, chcąc skorzystać z firmy zajmującej się transportem do 3,5 tony.

Czy potrzebna jest licencja?

Gdy mowa jest o usługach transportowych, bardzo często mylnie sądzimy, że zawsze niezbędne jest posiadanie licencji, aby taki przewóz móc wykonać. Jak mówi jednak ustawa o transporcie drogowym, firmy trudniące się przewozie pojazdami, które nie przekraczają 3,5 tony nie mają obowiązku posiadania licencji na transport drogowy ani w kraju, ani za granicą. Jak wspomina jednak specjalista z firmy Daw-Trans Dawid Dec, istnieją pewne wyjątki obowiązujące w tej kwestii.

Przede wszystkim, o licencję pozwalającą na przewóz takim busem zadbać muszą przewoźnicy, którzy zlecają przewóz podwykonawcom. W tym wypadku mówimy jednak już o spedycji, na którą zawsze wymagane jest uzyskanie pozwolenia. Ponadto, taką licencję posiadać muszą również przewoźnicy, którzy przewożą ładunek, który przewyższa dopuszczalną masę całkowitą pojazdu do 3,5 tony - wtedy podlegać on będzie przepisom ustawy o transporcie drogowym. Aby otrzymać licencję, trzeba spełnić jednak kilka warunków, takich jak np. posiadanie certyfikatu kompetencji zawodowej czy odpowiednie zabezpieczenie finansowe. Cena licencji zaś waha się w zależności od długości czasu jej obowiązywania, od 800 do 1000 zł.

Cena transportu międzynarodowego do 3,5 tony

Na cenę przewozu międzynarodowego składa się kilka czynników. Przede wszystkim, podstawowym kosztem jest zakup busa, który w zależności od tego, czy zdecydujemy się na wersję nową czy używaną może wahać się od 50 do kilkuset tysięcy złotych. Ponadto, kolejną ważną kwestią jest zakup ubezpieczenia, a więc pakietu OC i AC, a także ubezpiezpieczenia OCP, który zabezpieczy nas przed ewentualnymi zniszczeniami przewożonego ładunku. Prowadząc firmę zajmującą się transportem międzynarodowym do 3,5 tony, nie można zapomnieć o takich kosztach, jak zakup paliwa, opłacenie księgowości, czy ewentualne koszty związane z podjęciem współpracy ze spedytorem.
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz