Artykuł sponsorowany

Sprzątanie nieruchomości – zawarcie umowy z firmą sprzątającą

Sprzątanie nieruchomości – zawarcie umowy z firmą sprzątającą

Jeżeli wybrałeś już serwis sprzątający i chcesz rozpocząć współpracę, musisz przejść przez jeszcze jeden etap – podpisanie umowy o świadczenie usług. Szczegółowe zdefiniowanie praw i obowiązków stron jest konieczne, aby rozpocząć satysfakcjonującą i długofalową współpracę. Sprawdź, na co zwracać uwagę przy podpisywaniu umowy i jak precyzyjnie określić jej zakres.

Harmonogram prac

Precyzyjny grafik prac może zostać dołączony do umowy w formie załącznika. W zależności od potrzeb możemy stworzyć grafik tygodniowy lub miesięczny i zawrzeć w nim informacje odnośnie do sugerowanych godzin pracy. W przypadku większych budynków powierzchnia podlegająca czynnościom konserwacyjnym może zostać podzielona na sektory. Niektóre pomieszczenia nie wymagają częstego sprzątania, dlatego warto uwzględnić częstotliwość wykonywania prac. Dodatkowo strony powinny uzgodnić zakres usług okresowych oraz zakres sprzątania biura w weekendy i dni wolne. 

Kwalifikacje personelu

Liczba pracowników dbających o porządek na terenie nieruchomości oraz jakość używanych przez nich preparatów i sprzętów, to kolejne aspekty wpływające na poziom świadczonych usług. Nie wszyscy usługobiorcy zdają sobie sprawę, że technologie w branży związanej ze sprzątaniem dynamicznie się zmieniają, a sprzęty czyszczące są stale udoskonalane. Jeżeli zależy ci na utrzymaniu wysokiej jakości usług, sprawdź, czy firma sprzątająca dba o podnoszenie kwalifikacji personelu i uwzględnij w umowie wymóg dotyczący sprzętów i akcesoriów. Ten z pozoru banalny zapis może przynieść spore oszczędności. Dobre firmy sprzątające, takie jak Usługi Sprzątające Damian Gąbka, dysponują bowiem profesjonalnym sprzętem, który pozwala efektywniej i szybciej wykonać czynności sprzątające. Skrócenie czasu potrzebnego na sprzątanie to niejedyna zaleta. Dostęp do wysokiej klasy sprzętów i urządzeń pozwala zmniejszyć liczbę zatrudnionych osób, generując większe oszczędności

Kary umowne

Usługobiorca powinien ubezpieczyć się na wypadek nieprzystąpienia serwisu sprzątającego do pracy w określonym czasie lub dokonania przez pracowników zniszczeń na terenie nieruchomości. Warto także ustalić sposób składania reklamacji oraz czas potrzebny na naprawę elementu objętego reklamacją.
Usługobiorca, który jest szczególnie wyczulony na utrzymanie nienagannej czystości przestrzeni biurowej, może wprowadzić do umowy zapis o tzw. service level agreement, czyli ustalenie optymalnego poziomu świadczonych usług, do którego utrzymania zobowiązuje się serwis sprzątający. 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz