Artykuł sponsorowany

Specjaliści z firmy LD Automotive w Łodzi wyjaśniają, jak działają popychacze zaworów i co warto o nich wiedzieć

Specjaliści z firmy LD Automotive w Łodzi wyjaśniają, jak działają popychacze zaworów i co warto o nich wiedzieć

Popychacze zaworowe to elementy silnika biorące udział w spalaniu mieszanki paliwowo-powietrznej. Wprawiają w ruch zawory, które dostarczają powietrze i paliwo do cylindra, a dzięki temu możliwe jest odprowadzenie spalin powstałych w wyniku spalania. Sprawdź, jak są zbudowane i jak działają popychacze zaworowe oraz co na ten temat mówią specjaliści z firmy LD Automotive.

Jak zbudowane są popychacze zaworów?

Okazuje się, że popychacze zaworowe, zwane też szklankami zaworów, mają stosunkowo prostą budowę. Oczywiście mogą pojawiać się drobne różnice wynikające ze specyfiki silników samochodów różnych marek, jednak w większości przypadków używane są hydrauliczne popychacze zaworów, które składają się z:

  • korpusu,
  • zaworka zwrotnego,
  • tłoczka,
  • komór niskiego i wysokiego ciśnienia,
  • poduszki olejowej,
  • sprężyny.

Hydrauliczne popychacze zaworów nie wymagają obsługi i jest to ich wielka zaleta. Ich wymianę zaleca się wraz z montażem nowego wałka rozrządu.

Jaką funkcję w samochodzie pełni popychacz zaworowy?

Jak zostało już wspomniane, to właśnie popychacze wprawiają w ruch zawory i pozwalają pozbyć się luzu zaworowego powstałego w efekcie reakcji metalowych części na wysoką temperaturę pracy. Wydłużają się one, a dystans między poszczególnymi elementami zostaje zwiększony. Więcej o ich działaniu i roli popychaczy zaworowych mówi specjalista pracujący w firmie LD Automotive s.c. specjalizującej się w sprzedaży wysokiej jakości części samochodowych:

Kluczowe są obroty wałka rozrządu będącego głównym elementem układu. Znajdujące się na nim krzywki naciskają na główną część popychacza, co powoduje zamknięcie zaworu zwrotnego i wzrost ciśnienia. W ten sposób usuwa się luz zaworowy. Następnie, gdy krzywka wałka opadnie, zawór otworzy się, a ciśnienie wyrówna.

Kiedy konieczna jest wymiana popychacza zaworowego?

Zaleca się wymianę popychacza zaworowego zawsze z nowym wałkiem rozrządu. Są jednak oznaki, które mogą świadczyć o awarii lub zużyciu popychacza. Specjaliści z firmy LD Automotive s.c. z siedzibą w Łodzi wyjaśniają, że uszkodzone lub wyeksploatowane popychacze dają o sobie znać poprzez kulturę pracy silnika. Dynamika pojazdu widocznie spadnie, mogą pojawić się też metaliczne stuki. Są to objawy, których nie należy lekceważyć. Najlepszym wyborem będzie szybka diagnostyka problemu. Wtedy okazać się może, że konieczny jest zakup nowego popychacza zaworowego. W takiej sytuacji warto wybrać dobrych i renomowanych dostawców współpracujących tylko z najlepszymi producentami.

Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz