Artykuł sponsorowany

Serwis samochodów w Maciej Jop Jopston Mechanika Pojazdowa

Serwis samochodów w Maciej Jop Jopston Mechanika Pojazdowa

Zastanawiasz się, jak często powinieneś wykonywać podstawowe czynności serwisu samochodowego? Nie szukaj dalej! W poniższym artykule w oparciu o ofertę i wiedzę pracowników z Maciej Jop Jopston Mechanika Pojazdowa postaramy się odpowiedzieć na to i więcej pytań dotyczących serwisu aut osobowych. Porozmawiamy między innymi o wymianie płynów i elementów eksploatacyjnych, w tym także o wymianie i wyborze odpowiednich opon. Zapraszamy do lektury!

Wymiana elementów i płynów eksploatacyjnych — kiedy?

O samochód należy dbać tak samo, jak o każdą inną maszynę z wieloma częściami ruchomymi i nie tylko. I tak na przykład warto regularnie wymieniać w Maciej Jop Jopston Mechanika Pojazdowa płyny takie, jak olej silnikowy, płyn hamulcowy, czy też płyn chłodniczy. Jak często powinno się to jednak robić?

Klienci często pytają nas, jak często powinni wymieniać płyny. Jest jednak duża różnica w tym zakresie między częstotliwością wymiany oleju a płynu do wspomagania kierownicy. Pierwszy zalecamy wymieniać co 10-15 tysięcy kilometrów. Drugi natomiast wymieniamy co 100 tysięcy kilometrów. Płyn chłodniczy i hamulcowy warto wymieniać co około dwa lata

— powiedział nam mechanik z Maciej Jop Jopston Mechanika Pojazdowa.

Regularnej wymiany wymagają również inne elementy, które zużywają się wraz z użytkowaniem pojazdu. Są to na przykład elementy układu hamulcowego, które codziennie poddawane są ścieraniu i innym czynnikom, które je po prostu zużywają. Najczęściej wymienić musimy klocki hamulcowe, bezpośrednio odpowiedzialne za zwalnianie naszego auta — zaleca się wymianę co około 30-50 tysięcy kilometrów, jeśli jeździ się spokojnie i głównie po mieście. Następnymi takimi elementami są tarcze hamulcowe, które wymieniać trzeba na szczęście rzadziej — co około 70-80 tysięcy kilometrów.

Jak często wymieniać opony i które wybrać?

Następnymi częściami, które ulegają miarowemu zużyciu przez bezpośredni kontakt z podłożem, są oczywiście opony. Warto wymienić je w profesjonalnym warsztacie takim jak Maciej Jop Jopston Mechanika Pojazdowa, zwłaszcza z obowiązkiem opon zimowych lub certyfikowanych wielosezonowych, który wchodzi od 1 listopada 2022 roku. Możemy kierować się przy tym zużyciem bieżnika, ale nie powinniśmy ich używać dłużej niż 8-10 lat od daty produkcji. Opony sezonowe są bardziej opłacalne i lepiej sprawdzą się na długich trasach i przy dynamicznej jeździe. Opony całoroczne będą natomiast świetnym wyborem dla spokojnych kierowców, którzy jeżdżą w mieście.

Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz