Artykuł sponsorowany

Rodzaje reklamy zewnętrznej

Rodzaje reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna pozwala „wyjść” ze swoją ofertą do potencjalnych klientów. Stanowi ona skuteczny sposób zwrócenia uwagi na oferowane przez nas produkty lub usługi i jest jednym z lepszych sposobów na to, aby zapaść w pamięć obecnym i przyszłym klientom. Jakie są rodzaje reklamy zewnętrznej? Które z nich okazują się najbardziej efektywne? Sprawdź i zacznij efektywnie reklamować swoją firmę.


Czym cechuje się reklama zewnętrzna?

Reklama zewnętrzna różni się od innych form reklamy przede wszystkim tym, że nie przekazuje ona wielu informacji, ale mimo wszystko, zapada w pamięć i jest efektywnym sposobem na pozyskanie nowych klientów oraz poinformowanie ich o istnieniu naszej firmy.

- Celem reklamy zewnętrznej jest przede wszystkim to, aby została ona zapamiętana i w odpowiednim stopniu budowała pozytywne skojarzenia. Warto pamiętać, że jest to reklama outdoorowa, czyli taka, na którą napotykamy po opuszczeniu naszego mieszkania […] Nie może być ona przypadkowa; musi zostać dokładnie przemyślana, aby mogła spełniać swoją funkcję – wyjaśnia specjalista z firmy Artkomp z Bielska-Białej.


Rodzaje reklamy zewnętrznej

Reklamę zewnętrzną możemy podzielić na reklamę aktywną i pasywną. Reklamy aktywne przykuwają uwagę efektami świetlnymi – wyróżniamy tutaj, m.in. neony, frontlighty i backlighty. Reklama pasywna np. plakaty reklamowe, tablice reklamowe i bilbordy to tradycyjne formy reklamy zewnętrznej, które doskonale znamy i każdego dnia widujemy na ulicy, niezależnie od wielkości miasta.

Reklama zewnętrzna stale ewaluuje, dopasowując się do potrzeb reklamodawców oraz przełamując bariery, czasami znudzonych, prezentowanymi na każdym kroku przekazami reklamowymi odbiorców. Dobrze zaprojektowana potrafi na długo zapaść w pamięć; łączy ona w sobie wszystkie najważniejsze funkcje reklamy, czyli pozwala skojarzyć konkretny produkt z marką, buduje zaufanie, a także stopniuje napięcie, sprawiając, że zainteresowany nią odbiorca chętnie sprawdzi konkretną ofertę i poleci ją swoim znajomym.

Do form reklamy zewnętrznej zaliczamy także, m.in.:

  •  reklamę wielkoformatową,
  • pylony reklamowe,
  • totemy reklamowe,
  • szyldy reklamowe,
  • litery przestrzenne,
  • cityscroll -e,
  • reklamy prezentowane w komunikacji miejskiej,
  • reklamy naklejane na samochody prywatne i środki komunikacji miejskiej.

Niezależnie od wyboru formy reklamy zewnętrznej, trzeba mieć na uwadze to, aby została ona właściwie zaprojektowana i wykonana, bo do świadomości odbiorców docierają jedynie wyjątkowo ciekawe i kreatywne komunikaty, które wyróżniają się spośród innych, napotykanych na każdym kroku form reklamy zewnętrznej.

Oceń artykuł (2)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz