Artykuł sponsorowany

Rodzaje, formy i nośniki reklamy zewnętrznej

Rodzaje, formy i nośniki reklamy zewnętrznej

Przedsiębiorcy od zawsze zadają sobie pytanie – jak zdobyć klienta? Jedną z najskuteczniejszych metod, stosowaną z powodzeniem od wieków, jest reklama zewnętrzna. Jest to takie medium, które działa nieprzerwanie, od rana do nocy, 7 dni w tygodniu. Nie da się go wyłączyć, ani zmienić kanału. I chociaż kontakt Klienta z reklamą outdoorową może trwać tylko chwilę, dobrze dobrana treść, a zwłaszcza jej wygląd, łatwo i na długo zapadają w pamięć.

Najlepsza reklama – na wyciągnięcie ręki

Reklama outdoorowa to nie tylko billboard, czy plakat reklamowy. Ona zaczyna się bardzo blisko – od szyldu na budynku, w którym mieści się firma. Szyld, witryna, otoczenie lokalu, to są podstawowe elementy, o które należy zadbać, zwłaszcza, jeśli działalność Twojej firmy opiera się na bezpośrednim kontakcie z Klientem. Znawca tematu, właściciel firmy "Zagórze" zajmującej się projektowaniem, wykonaniem i montażem wszelkiego rodzaju elementów reklamy zewnętrznej, w tym szyldów, banerów i billboardów, pan Jerzy Graczyk przypomina, że szyld, oprócz tego, że musi być dobrze widoczny, powinien także być interesujący, zachęcający, jednym słowem – dobrze zaprojektowany. Powinien zawierać logo Twojej firmy, zwłaszcza, jeśli reklamujesz się także poza miejscem swojej działalności, powinien być wykonany z dobrej jakości materiałów, trwały i estetyczny, dzięki czemu wzbudzi zaufanie do Twojej marki.

Równie istotne jest wykorzystanie witryn, jeśli takie posiadasz. Tu już można pozwolić sobie na więcej informacji o ofercie, a nawet cenniku twoich produktów czy usług. Taka dokładnie zaprezentowana oferta przyciąga uwagę potencjalnych klientów bardziej, niż niewiele mówiące ogólniki. Wygląd otoczenia lokalu także wpływa na postrzeganie firmy przez odbiorców. Przydaje się tutaj, oprócz oczywistej dbałości o czystość i estetykę, wyrazisty i spójny z linią wizerunkową firmy, projekt wyglądu zewnętrznego. Czasem mogą to być drobiazgi, wystarczy nawet donica z kwiatami, albo ciekawie zakomponowana tablica z informacją o oferowanych usługach czy produktach. Niestandardowe wykorzystanie przestrzeni przed wejściem wyróżnia firmę i zwraca uwagę potencjalnego klienta.

Skuteczną reklamą przyciągniesz klientów z bliższej i dalszej okolicy

Nieco inaczej ma się sprawa z banerami reklamowymi, plakatami czy billboardami. Te umieszczone są zazwyczaj w pewnej odległości od siedziby firmy. Jeśli Twoja działalność to lokalne biuro, gabinet kosmetyczny, czy restauracja, to taką reklamę także będziesz chciał umieścić w sąsiedztwie. Dobrze wtedy wskazać dokładną lokalizację Twojej siedziby, zarówno w formie słownej – jako konkretny adres – jak i graficznej, na przykład w postaci uproszczonej mapy dotarcia na miejsce. Na banerze reklamowym umieszczonym w dobrze widocznym miejscu, przy ciągach komunikacyjnych, podaj też ogóle informacje o rodzaju usług, jakie świadczy Twoja firma, czy o produktach, którymi handlujesz.

W połączeniu z innymi formami reklamy zewnętrznej banery i billboardy są bardzo pomocne w zdobywaniu nowych klientów. Jest to jedna z najbardziej znanych form promocji, a jej skuteczność zależy w równiej mierze od lokalizacji, jak i od jakości wykonania reklamy. Reklama zewnętrzna, by była dobrze odebrana, nie może być przeładowana treścią. Firmy zajmujące się projektowaniem billboardów, banerów czy plakatów reklamowych odchodzą od długich opisów, w kierunku krótkich, zapadających w pamięć haseł i bazują przede wszystkim na elementach plastycznych, z wprowadzeniem technologii 3D, elementów wystających poza billboard, czy wykorzystujących światło w taki sposób, że reklama jest doskonale czytelna zarówno w dzień, jak i w nocy.

Reklama outdoorowa, ze względu na swój duży zasięg przekazu, zawdzięczający go umieszczaniem reklamy w strategicznych punktach takich jak okolice skrzyżowań, pasaże handlowe, czy inne miejsca o dużym nasileniu ruchu, jest typem reklamy, po który przedsiębiorcy sięgają najchętniej. Taka reklama musi przyciągać uwagę, jako że jest skierowana do zabieganych odbiorców, którzy zwykle przemieszczają się szybko i treści przyswajają mimochodem, bez zgłębiania ich.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz