Artykuł sponsorowany

Reklama zewnętrzna i jej rodzaje – poznaj tajniki marketingu!

Reklama zewnętrzna i jej rodzaje – poznaj tajniki marketingu!

Reklamy mogą być mniej lub bardziej subtelne, jednak otaczają nas zewsząd. Prowadzenie skutecznego marketingu to obecnie najlepszy sposób, by dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów. Z tego też powodu wiele firm przeznacza na rzecz reklamy sporą część swojego budżetu. Przedsiębiorstwa chętnie inwestują w reklamę zewnętrzną. Jakie są jej rodzaje?

Czym w zasadzie jest reklama zewnętrzna?

Reklama zewnętrzna często określana jest również jako reklama typu outdoor lub OOH. Jej głównym zadaniem jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców, którzy aktualnie znajdują się poza swoim domem. Stosuje się w tym celu różne nośniki, które zostaną opisane szerzej w dalszej części artykułu.

Z reklamą zewnętrzną najczęściej mamy styczność w miejscach użyteczności publicznej, przy ruchliwych ulicach, czy ośrodkach komunikacji miejskiej. Ten typ reklamy wykorzystują także przedsiębiorcy, którzy prezentują wybrane treści na zewnętrznych ( choć nie tylko) elewacjach siedzib swoich firm. Jak informuje specjalista ze studia graficznego SGAS – dobra reklama zewnętrzna w dużym stopniu wpływa na to, jak klienci postrzegają dany produkt lub markę. Warto więc zainwestować w interesujący projekt, który powstanie pod okiem zaangażowanych fachowców.

Rodzaje reklamy zewnętrznej

Reklama typu outdoor może przybierać różne formy. Wiele zależy od oczekiwań inwestora oraz celu samej kampanii. Wśród najpopularniejszych typów reklamy zewnętrznej wymienić można:

  • reklamę wielkoformatową – widoczna jest najczęściej na ścianach dużych budynków, lecz może występować również jako odrębny, wolnostojący byt. Jej powierzchnia przekracza często 100 metrów kwadratowych. Reklama OOH tego typu zapewnia bardzo dobrą widoczność prezentowanych treści;
  • plakat – to jednostronny druk reklamowy bądź reklamowo-informacyjny. Umieszcza się go na słupach informacyjnych, wiesza w witrynach lub rozkleja na ścianach budynków. Dobrze zaprojektowany plakat powinien przyciągać uwag odbiorcy swoją wyrazistą kolorystyką i przejrzystym układem graficznym;
  • afisz – to dużego formatu druk reklamowy przeznaczony do umieszczania w przestrzeni publicznej. Cechą charakterystyczną takiej reklamy jest brak rozbudowanej formy graficznej;
  • billboard – to tablice reklamowe, które najczęściej spotkać można przy ruchliwych trasach lub poza terenami miejskimi. Billboardy można również umieszczać na ścianach budynków lub dostosowanych do tego celu słupach;
  • szyld – stanowi zazwyczaj oznaczenie zewnętrzne siedzimy danej firmy i dostosowany jest ściśle do profilu jej działalności;
  • banner – reklama drukowana na płachcie materiału, siatce PCV, papierze bądź innym tworzywie. Cechuje ją duży rozmiar i usytuowanie w miejscu, gdzie przebywa dużo ludzi.

Największą zaletą reklamy zewnętrznej jest ciągła widoczność.  Wszystkie jej elementy tworzy się z wysokiej jakości materiałów, które wykazują dużą odporność na oddziaływanie czynników atmosferycznych, takich jak promieniowanie UV czy deszcz. Dzięki temu reklama jest też trwała i zachowuje atrakcyjny wygląd aż do momentu jej wymiany.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz