Artykuł sponsorowany

Reklama wielkoformatowa – czy warto?

Reklama wielkoformatowa – czy warto?

Bilbordy, czy to tradycyjne, czy na przykład umieszczane na poruszających się samochodach, na dobre wpisały się w krajobraz miast, miasteczek i okolic dróg między nimi. Jest ich wręcz coraz więcej. Czy to oznacza, że nasz przekaz zginie w tłumie innych? A może fakt, że tak wiele firm na nią się decyduje, potwierdza tylko skuteczność reklamy wielkoformatowej? Innymi słowy: czy ten sposób dotarcia do klienta wciąż się opłaca?

Jeszcze kilkanaście lat temu nikt nie miał co do tego wątpliwości – bilbordów było stosunkowo niewiele, w związku z czym łatwo było zwrócić na nie uwagę. Dziś można spotkać ich o wiele więcej, niemal na każdym kroku. Taka forma reklamy wciąż może być mimo wszystko niezwykle skuteczna, trzeba jednak do niej nieco zmienić podejście. Wcześniej nie trzeba było dokładać szczególnych starań, aby duży jaskrawy napis w widocznym miejscu został dostrzeżony, a nawet zapamiętany. Obecnie należy po prostu pomyśleć o kilku kluczowych sprawach, aby zainwestowane w reklamę wielkoformatową koszty się wielokrotnie zwróciły.

Jak i gdzie

Po pierwsze, aby wyróżnić się na tle tylu innych, nasz bilbord powinien zawierać chwytliwe, pozostające w pamięci hasło, zamknięte w czytelnej, przejrzystej i przykuwającej oko formie. Nie ma więc co oszczędzać na pracującej dla nas ekipie kreatywnej. Dobry grafik zna zasady rozmieszczania poszczególnych elementów, dobierania odpowiednich barw i czcionki, a także komponowania wszystkiego tak, by bilbord nie tylko rzucał się w oczy z daleka, ale też by nie zginął w zalewie pozostałych reklam. Zatrudnienie takiej osoby może istotnie podnieść wartość inwestycji w całą kampanię marketingową, warto jednak zastanowić się, czy byle jaka grafika sprawiająca, że nasz przekaz okaże się właściwie nieczytelny, nie utopi kosztów druku i wynajmu przestrzeni reklamowej.

Cena tego ostatniego często zależy od miejsca, w którym znajduje się dany bilbord. Tutaj również przyda się przemyślenie na spokojnie, czy lepiej umieścić na przykład jedną sztukę w centrum miasta, czy też kilka na jego obrzeżach. To ostatnie rozwiązanie sprawdzi się chociażby w sytuacji, gdy naszym odbiorcą są przedstawiciele klasy średniej dojeżdżającej każdego dnia z przedmieść do pracy.

Dodatki

Jeśli chcemy mieć pewność, że widoczność firmy oraz jej świadomość wśród potencjalnych klientów wzrosną, oprócz odpowiedniej lokalizacji i umiejętnie przygotowanej grafiki możemy zastosować rozwiązania niestandardowe, takie jak na przykład dodatkowe oświetlenie solarne lub LED wybranych elementów bilbordu czy dodanie fragmentów wychodzących poza jego klasyczny, prostokątny obwód. Projekt i wykonanie takiej reklamy to raczej duże sumy, jednak szansa, że zostanie ona zauważona i zapamiętana, rosną nieproporcjonalnie bardziej.

Prestiż

Reklama wielkoformatowa jest zresztą zasadniczo opłacalna nawet bez stosowania niecodziennych rozwiązań. – To wciąż skuteczniejsze narzędzie dotarcia do dużej liczby osób niż np. znacznie droższe ogłoszenie prasowe czy tańsze, ale wyrzucane często zaraz po wręczeniu ulotki – dowiadujemy się w działającej na rynku wystawienniczym firmie AA Studio Kombiko. Warto też pamiętać, że bilbord automatycznie podnosi prestiż firmy, która za jego pośrednictwem reklamuje swoje produkty lub usługi. Jest to nośnik bardzo popularny wśród najbardziej znanych marek, więc pojawienie się w ich towarzystwie z pewnością wpłynie na pozytywne postrzeganie wizerunku naszego przedsiębiorstwa.
Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz