Artykuł sponsorowany

Projektowanie logo firmy – buduj rozpoznawalność swojej marki

Projektowanie logo firmy – buduj rozpoznawalność swojej marki

Przewagę konkurencyjną na rynku można dzisiaj zdobyć między innymi dzięki wdrażaniu w swoich organizacjach odpowiednich kampanii marketingowych. Najczęściej są to reklamy outdoorowe, a także te w przestrzeni internetowej. Są one bardzo ważne dla uzyskania m.in. dużego zainteresowania konsumentów oferowanymi usługami i produktami. Istotne jest to też dla budowania rozpoznawalności marki. Tutaj pierwszym krokiem jest zaprojektowanie logo firmy.

Współpraca z agencją reklamową

Współpraca z agencją reklamową zawsze opłaca się każdej firmie. Najlepsze pracownie reklamy i promocji są bowiem w stanie wdrożyć bardzo skuteczną kampanię marketingową, która opracowywana jest zawsze na podstawie briefu promocyjnego czy tak zwanej persony firmy. Dopiero wtedy można zastosować między innymi działania outdoorowe – wydruki wielkoformatowe, ulotki, banery – marketing internetowy (m.in. sprawnie działająca strona www) czy też promocję poprzez organizację eventów. Istotne jest jednak to, aby wszystkie elementy budowania wizerunku marki były ze sobą spójne, również pod kątem estetyki graficznej. Najwyższy jej poziom zapewnia między innymi pracownia B&R Biznes & Reklama, która zajmuje się wszystkimi wspomnianymi działaniami. Warto rozpocząć z nią współpracę, zamawiając projekt logo swojej firmy.

Logo – postaw na minimalizm

Skuteczny przekaz wizualny jest dzisiaj osiągany między innymi dzięki minimalizmowi. Dobre logo projektowane jest na bazie dwóch, trzech lub czterech kolorów, które świetnie się ze sobą harmonizują. Ważne jest również to, aby dany projekt graficzny był łatwy do zapamiętania, a także, aby wyróżniał się wśród innych znaków konkurencyjnych marek. Warto przy tym pamiętać, że profesjonalne pracownie graficzne, które tworzą prawdziwi artyści i wizjonerzy są w stanie przygotować proste logo, które jednocześnie będzie idealnie skupiało wzrok odbiorcy. Krzykliwe projekty wielokrotnie źle kojarzą się konsumentom, co doprowadza do zmniejszonej rozpoznawalności marki lub negatywnych skojarzeń na jej temat – mnogość kolorów według analiz jest odbierana, jako brak solidności oraz jakości. 

Grafika, która wydobędzie to, co najlepsze!

Przy projektowaniu logo firmy bardzo ważna jest symbolika, a także przekaz podprogowy. Ukryte symbole graficzne dotyczące działalności firmy, bądź nawiązujące do jej polityki świetnie wpływają na odbiór, a także zapamiętywalność. Warto przy tym mieć na uwagę to, że nie tylko kształt i wielkość projektu ma znaczenie. Istotna jest również kolorystyka, która powinna nawiązywać do branży, w której działa dany podmiot. Pamiętaj przy tym, że niektóre firmy stawiają na logo w formie nazwy swojej firmy – np. branża odzieżowa, spożywcza – a inne idą w stronę pewnego rodzaju „skrótowców” graficznych – tu przykładem są koncerny samochodowe. To jaka opcja będzie dla Ciebie najlepsza zawsze najlepiej pozostawić profesjonalnym marketingowcom, którzy zajmują się budowaniem rozpoznawalności marki.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz