Artykuł sponsorowany

Poznaj sprzęt pozwalający na konwersję roweru na elektryczny

Poznaj sprzęt pozwalający na konwersję roweru na elektryczny

Czym jest konwersja roweru na elektryczny? To nic innego jak wyposażenie klasycznego jednośladu w system wspomagający jazdę. W ten sposób można przerabiać modele miejskie, górskie, trekkingowe a nawet szosowe. Montowany układ działa automatycznie i sprawia, że pedałowanie staje się znacznie łatwiejsze. Zwiększa się także dystans, jaki można pokonać. Warto, zatem poznać elementy systemu elektrycznego.

Zestawy montażowe do rowerów elektrycznych

Przeróbka roweru na elektryczny jest tańsza niż zakup nowego, fabrycznego modelu. Nie bez znaczenia jest też to, że dzięki niej nadal można korzystać z tego samego jednośladu. Podstawowe elementy zestawu do konwersji rowerów elektrycznych to silnik i akumulator. Pierwsze ze wspomnianych urządzeń dostępne jest w trzech wersjach, do wyboru jest:

  • silnik montowany centralnie, czyli w korbie roweru,
  • silnik montowany na piaście tylnego koła,
  • silnik mocowany w piaście przedniego koła.

Dwie pierwsze jednostki pełnią rolę tylnego napędu. Tymczasem jazda rowerem z silnikiem z przodu sprawia wrażenie holowania. Trzeba tu dodać, że moc ciągła silnika nie może być większa niż 250 W. Ponadto wspomaganie musi się wyłączać po przekroczeniu 25 km\h.

Silniki, z uwagi na przepisy mające praktycznie zawsze taką samą moc, ściśle współpracują z akumulatorami. Urządzeniami dostarczającymi do napędu prąd wspomagający jazdę. W e-bikach przeważnie stosowane są baterie litowo-jonowe mające pojemność od 300 do 630 Wh. Im większa pojemność tym więcej kilometrów można przejechać na jednym ładowaniu. Pracownicy firmy EBP Jacka Lewickiego zajmującej się montażem zestawów elektrycznych w rowerach wskazują, że baterie różnią się też sposobem montażu. Stosowane są akumulatory mocowane w ramie lub w miejscu bagażnika nad tylnym kołem. Pierwsza wersja sprawdza się doskonale w rowerach z napędem centralnym i w tylnym kole. Druga jest zalecana w jednośladach z silnikiem w przednim kole.

Pozostałe elementy systemu

Oczywiście urządzenia opisane powyżej to tylko część osprzętu działającego w e-bikach. System wspomagania składa się z jeszcze kilku elementów. Takich jak sterownik odpowiedzialny za kierowanie pracą silnika współpracujący z czujnikiem prędkości. Ważny jest też wyświetlacz, pozwala zmieniać tryb wspomagania i monitorować stan naładowania baterii. Kolejne części układu to:

  • manetka gazu,
  • magnetyczny czujnik hamowania albo klamki hamulcowe,
  • przewody z wtyczkami.

Samodzielny montaż wymienionych elementów to trudne zadanie. Zatem najlepiej, gdy konwersję przeprowadza profesjonalny serwis rowerowy. Dzięki usługom fachowców przerobiony rower będzie równie dobry jak fabryczny model. Do tego dostępny w znacznie niższej cenie.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz