Artykuł sponsorowany

Podjazd z kostki brukowej – co warto wiedzieć? Poradnik firmy Miotk-Bruk

Podjazd z kostki brukowej – co warto wiedzieć? Poradnik firmy Miotk-Bruk

Tworzenie podjazdu płaskiego czy tego na wzniesieniu przed garażem przy domu to zadanie dla firm brukarskich. To one po przeprowadzeniu ważnych pomiarów przechodzą do tworzenia projektu. Uwzględnia on dobór odpowiednich kostek brukowych, a także pełen zakres prac ziemnych. W opracowaniu technicznym wyznacza się sposób ułożenia kostek tak, by były one stabilne, odporne na obciążenia statyczne i dynamiczne oraz warunki pogodowe. Precyzja ułożenia jest ważna też dla estetyki zwłaszcza wtedy, kiedy inwestor chce mieć na podłożu piękną mozaikę.

Wybór kostki brukowej

Kostek na podjazd jest naprawdę wiele. Chętnie wybierane są kostki i płyty granitowe czy też niebywale modne w ostatnich latach płyty ażurowe obsiewane trawą. Jeśli chodzi zaś o kostki brukowe, można je kupić w różnych wersjach. Producenci oferują kostki przemysłowe szare, kostki barwione prostokątne, kostki wielkoformatowe, a także kostki postarzane. Na podjazd najlepiej sprawdzają się wyroby o regularnych kształtach, delikatnie chropowatej powierzchni, a także o grubości 60 milimetrów.

Warto kupować również specjalne kostki dla drogownictwa, których krańce są wzmocnione. Ich powierzchnia także przygotowana jest do lepszego rozkładania ciężaru samochodu oraz dla lepszej przyczepności opon nawet w trakcie deszczu. Firma brukarska nie może też zapomnieć o zaproponowaniu inwestorowi stworzenia odwodnienia liniowego. Bez tego podjazd może być zalewany wodą roztopową i opadową. Najwyższym standardem jest zaś prowadzenie pod kostkami specjalnych instalacji elektrycznych do ocieplania podjazdu. Dzięki temu zimą nie będzie on nigdy oblodzony.

Usługi brukarskie na najwyższym poziomie wykonuje firma Miotk-Bruk, której siedziba mieści się w Paczewie. Właścicielem działalności jest Karol Miotk. Jej celem jest tworzenie atrakcyjnych i funkcjonalnych przestrzeni przed budynkami mieszkalnymi, komercyjnymi oraz przemysłowymi. Firma oferuje układanie kostki brukowej oraz granitowej na różnego rodzaju powierzchniach, takich jak podjazdy, tarasy, schody, parkingi i wiele innych. Specjalizuje się również w brukowaniu alejek ogrodowych oraz montażu obrzeży chodnikowych. Dysponuje szerokim wyborem wzorów, które tworzy z użyciem kostki i są one ciekawą i ponadczasową propozycją dla klientów.

Tworzenie nawierzchni podjazdu

Tworzenie podjazdu dla samochodu jest znacznie trudniejszym zadaniem od projektowania i przygotowywania tarasu z kostki brukowej, ścieżki ogrodowej czy też schodów wejściowych. Ważne jest bowiem to, aby nawierzchnia przez lata wytrzymywała olbrzymi nacisk oraz ciężar około 3,5 tony. Kostka nie może pękać, kruszyć się, a także nie może rozchodzić się i osiadać. Aby cała konstrukcja podjazdu była zatem wykonana solidnie ważna jest wiedza techniczna, geodezyjna i budowlana zakładu brukarskiego. Wybierać warto firmy o długoletnim doświadczeniu i z nowoczesnym sprzętem. Tym wyróżnia się zespół Miotk-Bruk, który jest w stanie przygotować nawet artystyczne podjazdy z kostki brukowej np. z logo firmy, napisem czy geometryczną mozaiką. Jak takie przedsiębiorstwa przygotowują teren przed garażem?

Przede wszystkim ważne jest stabilizowanie gruntu i niekiedy jego wymiana. Grunt rodzimy musi posiadać też spadek 1-3%. Dopiero wtedy można przejść do tworzenia ważnej warstwy podbudowy (20 cm), którą wykonuje się z wykorzystaniem kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie. Najczęściej wybierany jest tłuczeń oraz kliniec. To właśnie te kruszywa służą także do wykonania drugiej warstwy podsypki (15 cm), którą można stworzyć też z betonu B10 w stanie półsuchym. Kolejną warstwą jest zaś kilkucentymetrowa podsypka np. wysiewka kamienna lub gryz. Na nią bezpośrednio układa się płytę brukową.

Zapomnieć nie można też o ważnych krawężnikach, odwodnieniu, mieszance piaskowej zacierającej łączenia, a także o geowłókninie wykładanej przy tworzeniu podbudowy.

Opracowanie:
Paczewo 13
tel. 603 190 718
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz