Artykuł sponsorowany

Pełna i uproszczona księgowość z biurem rachunkowym ABICUS

 Pełna i uproszczona księgowość z biurem rachunkowym ABICUS

Prowadzenie własnej działalności nie należy do najłatwiejszych. Na naszą głowę spada wiele obowiązków, w tym obowiązki związane ze sposobem rozliczania firmy. Ilości możliwości nie ułatwia tego zadania. Dlatego w takiej sytuacji warto zgłosić się do biura rachunkowego, takiego jak ABICUS. Doświadczeni księgowi podpowiedzą czy lepszym rozwiązaniem będzie pełna, czy uproszczona księgowość. Więcej informacji o obu formach znajdziemy poniżej.

Czym jest księgowość pełna?

Pełna księgowość to forma prowadzenia rachunkowość, która wiąże się z prowadzeniem ksiąg rachunkowych, a to za tym idzie sporządzania ewidencji obrotów i strat. W jej ramach prowadzi się także księgi pomocnicze, główne oraz wykazy aktywów i pasywów. Pełna księgowość pozwala także na precyzyjną analizę sytuacji finansowej przedsiębiorstwa. Kogo dotyczy ta forma? Jest ona przeznaczona przede wszystkim dla:

·         spółek osobowych,

·         spółek cywilnych,

·         spółek kapitałowych,

·         organizacji,

·         osób fizycznych, spółek cywilnych i jawnych osób fizycznych oraz spółek partnerskich, których przychody netto za poprzedni rok obrotowy wyniosły co najmniej równowartość 2 milionów euro.

Kiedy firma jest zobowiązana do prowadzenia pełnej księgowości?

Wydawać by się mogło, że forma prowadzenia rachunkowości zależy jedynie od naszego przychodu. Jednak nie jest tak do końca, jak tłumaczą specjaliści z biura rachunkowego ABICUS, według polskiego prawa niektóre formy prowadzenia działalności są zobligowane do prowadzenia pełnej księgowości. Dotyczy to przede wszystkim firm, których prowadzenie zakłada wydzielenie i zarządzanie odrębnym majątkiem. Mowa tu przede wszystkim o spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością.

Najważniejsze cechy księgowości uproszczonej

Księgowość uproszona to forma prowadzenia rachunkowości dedykowana przede wszystkim małym firmom oraz nowym przedsiębiorstwom, dla których obliczanie przychodów i kosztów oraz wykazanie ich źródeł nie stanowi żadnego problemu. Jest to zdecydowanie łatwiejsza forma rozliczeniowa, niewymagająca prowadzenia ksiąg rachunkowych. Nasze rozliczenie z Urzędem Skarbowym opiera się karcie podatkowej, ryczałcie ewidencjonowanym lub podatkowej księdze przychodów i rozchodów. Choć ta forma prowadzenia rachunkowości wydaje się, być prosta i nieskomplikowana, to jednak do jej prowadzenia i tak warto zatrudnić doświadczone biuro rachunkowe, które zawsze bacznie będzie dbało o przestrzeganie wszelkich terminów i przygotowywanie niezbędnych dokumentów.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz