Artykuł sponsorowany

Naprawa wałka rozrządu z firmą Auto-Szlif z Mysłowic

Naprawa wałka rozrządu z firmą Auto-Szlif z Mysłowic

Naprawa wałka rozrządu wymaga odpowiedniej wiedzy i umiejętności. Element ten powinien bowiem działać perfekcyjnie, podobnie jak cały rozrząd, ponieważ tylko taki układ zapewnia silnikowi długą żywotność. Jak działa wałek rozrządu? Kiedy konieczna jest jego naprawa? Tego dowiemy się w poniższym artykule, a także poznamy ofertę firmy Auto-Szlif z Mysłowic. Zapraszamy do lektury!

Jak działa wałek rozrządu?

Rozrząd w tradycyjnym, czterosuwowym silniku obejmuje kilka zaworów. Za ich ruch odpowiedzialny jest między innymi odpowiednio wyprofilowany wałek rozrządu. Bez właściwej pracy tego mechanizmu, jazda samochodem staje się znacznie trudniejsza. Wałek rozrządu odgrywa niezwykle ważną rolę w jednostkach napędowych. Posiada on tak zwane krzywki, które odpowiadają za zmianę ruchu obrotowego na posuwisty. Specjalne popychacze transferują tę siłę na zawory. Wałek rozrządu na ogół umieszczony jest bezpośrednio w głowicy lub kadłubie. Ruch wału jest skoordynowany z ruchem wału korbowego. Wałek rozrządu odpowiada zatem za dopływ mieszanki powietrzno-paliwowej do silnika.

Kiedy wałek rozrządu wymaga naprawy?

Wałek rozrządu może ulec zużyciu z wielu różnych powodów. Do podstawowych przyczyn należą: złe smarowanie, duży przebieg, wyeksploatowany hydrauliczny regulator luzu zaworowego, zużyta dźwigienka zaworowa. Jak zatem rozpoznać awarię wałka? Wytarcie tej części można zdiagnozować po utracie mocy silnika bądź też jego nierównej pracy. Na szczęście, naprawa wałka rozrządu jest możliwa – szczególnie jeśli wykonany jest on z żeliwa. Oczywiście to zadanie najlepiej zlecić specjalistom, takim jak firma Auto-Szlif z Mysłowic. Ten zakład mechaniki pojazdowej posiada długoletnie doświadczenie w branży i zaopatrzony jest w wysokiej klasy sprzęt pochodzący od renomowanych producentów. Firma Auto-Szlif specjalizuje się m.in. w naprawie i weryfikacji korbowodów, głowić, kadłubów oraz wałów.

Jak zapobiec wytarciu wałka rozrządu?

I choć zużycie wałka rozrządu zdarza się dość często, to warto zadbać o to, by moment jego wymiany jak najbardziej opóźnić. O czym zatem należy pamiętać? Trzeba przede wszystkim mieć na uwadze regularną wymianę oleju oraz stosowanie smarów o odpowiedniej jakości. Bardzo ważna jest także kwestia filtrów oleju – powierzchnie ślizgowe podatne są na zanieczyszczenia znajdujące się w oleju, np. drobinki metalu. Jak podkreślają fachowcy z firmy Auto-Szlif Roberta Sprawki:

„Warto również delikatnie obchodzić się z zimnym silnikiem – wałki rozrządu znajdują się w dość dużej odległości od miski olejowej, dlatego zaczynają być smarowane jako jedne z ostatnich elementów po przekręceniu kluczyka w stacyjce”.

Pamiętajmy, że tak jak w przypadku każdej części samochodowej, odpowiednia dbałość o podzespoły rozrządu sprawi, że wydłużymy ich żywotność, a także unikniemy kosztownych i bardzo często niespodziewanych napraw.

Opracowanie:
Mysłowice, Obrzeżna Północna 24
tel. 32 222 10 10
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz