Artykuł sponsorowany

Naprawa turbosprężarki, sprzedaż używanej i kupno nowej, czy samo kupno – którą opcję wybrać?

Naprawa turbosprężarki, sprzedaż używanej i kupno nowej, czy samo kupno – którą opcję wybrać?

Turbosprężarki to elementy układu turbodoładowania, które obniżają maksymalny moment obrotowy silnika, pozwalając stosować w autach, mniejsze pojemnościowe konstrukcje, przy wyższej mocy i niższym poziomie spalania. Wpływa to zatem zarówno na jakość jazdy, siłę auta, jak i też na koszty paliwa oraz proekologiczność. Niestety wysoki poziom eksploatacji tego podzespołu, powoduje to, że niekiedy należy go naprawiać, lub też wymieniać. Dowiedz się, która opcja jest najkorzystniejsza, i kiedy ją stosować!

Opcja 1: regeneracja turbosprężarki

Regeneracja turbosprężarki to wymiana jej systemu filtracyjnych i uszczelniających, a także wszystkich wysoko wyeksploatowanych elementów. Składa się na nią również oczyszczenie konstrukcji, jej wyważenie i odpowiednie skalibrowanie. Takie działanie jest jednak możliwe głównie wtedy, kiedy szybko rozpoznamy nieprawidłowe działanie układu turbodoładowania, np. zaobserwujemy znaczną lub okresową utratę pełnej mocy silnika i charakterystyczne czarne, lub nawet niebieskie zadymienie. W takim przypadku koszt pełnej regeneracji w zależności od zakładu, nowoczesności i złożoności turbosprężarki, a także poziomu jej uszkodzenia, może wahać się od 300 do 800 złotych.

Opcja 2: sprzedaż używanej turbosprężarki i zakup nowej

W wielu przypadkach, regeneracja turbosprężarki, która będzie kosztowała kilkaset złotych, nie jest w pełni opłacalna. Mowa głównie o sytuacji, w której nasze urządzenie jest eksploatowane przez wiele lat, bez różnego typu napraw i konserwacji, a także wtedy, kiedy nasz pojazd wyposażony jest w sprzęt starszej generacji. To wtedy lepiej przekazać danemu zakładowi naprawczemu dany podzespół i obniżyć w ten sposób koszt zakupu nowej turbosprężarki. Tu jednak należy przygotować się na znaczny wydatek sięgający nawet ponad 3000 złotych. Wielokrotnie jednak wysokiej jakości produkt – np. marek GARRETT, KKK, MITSUBISHI, HOLSET, SCHWITZER, MELETT – można kupić już za 1800 złotych, odliczając od tego około 10-20% ceny wyjściowej, dzięki sprzedaży używanego podzespołu.

Opcja 3: kupno nowej lub używanej turbosprężarki

Sprzedawane przez kierowców turbosprężarki najczęściej, są demontowane i pozyskiwane są z nich sprawne elementy. Nie trafiają one zatem do sprzedaży. Używanymi turbosprężarkami, są te w 100% sprawne, często zregenerowane, których pochodzeniem, jest: demontaż pojazdu powypadkowego, lub demontaż pojazdu testowego. Wtedy cena podzespołów, może być nawet o 30-50% niższa, niż tych fabrycznie nowych. Jest to zatem bardzo opłacalne, dla samochodów, które swoje lata świetności mają już za sobą (pojazdy starsze, niż 10 lat). W przypadku nowszych aut, zawsze rekomendowane będzie zakupienie w 100% fabrycznie nowej turbosprężarki, nawet za 3000-4000 złotych. Dlaczego? Podyktowane jest to głównie utrzymaniem wysokiego poziomu wartości pojazdu, który w przyszłości z pewnością będzie sprzedawany przez właściciela. Posiadanie nowych komponentów, zawsze jest dodatkowym warunkiem przetargowym!

Podsumowując! Wszystkie zaprezentowane rozwiązania, są korzystne, dla kierowców, pod warunkiem, iż zostaną dobrane indywidualne dla danego przypadku. Każda opcja, jest dedykowana w innych sytuacjach. Zawsze o doradztwo techniczne i inwestycyjne, możesz zatem prosić ekspertów z takich firm, jak z warsztatu MAXIMUS. To tam możesz kupić turbosprężarkę, naprawić ją, a także sprzedać… 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz