Artykuł sponsorowany

Najczęstsze naprawy układu zawieszenia – czym zajmie się mechanik?

Najczęstsze naprawy układu zawieszenia – czym zajmie się mechanik?

Zawieszenie to intensywnie eksploatowany układ w samochodzie, który odpowiada m.in. za tłumienie nierówności i tym samym komfortową dla użytkowników auta jazdę. Ze względu na słabą jakość dróg często konieczne jest jednak serwisowanie układu zawieszenia i wymiana konkretnych jego komponentów. Czym zatem najczęściej w tym zakresie zajmują się renomowane warsztaty samochodowe?

Odpowiednio zdiagnozowana usterka

Objawy problemów z zawieszeniem mogą być różne. Przede wszystkim jednak są to niepokojące odgłosy, które pojawiają się np. przy pokonywaniu przeszkód i nierówności na drogach. Uciążliwe stukanie może być spowodowane problemem właśnie z układem zawieszenia, czego nie wolno bagatelizować. Podobnie z niepożądanymi dźwiękami wydawanymi przez podzespoły auta przy skręcaniu. Niesprawne elementy zawieszenia w samochodzie powodują również obniżenie komfortu podróży.

Diagnozowanie usterki we własnym zakresie jest jednak bardzo trudne, dlatego niezbędne jest skorzystanie z usług profesjonalnego warsztatu. Będzie on wyposażony w specjalny sprzęt przeznaczony m.in. do badania wydajności poszczególnych podzespołów układu zawieszenia. Dzięki temu przeprowadzone naprawy będą skuteczne i wyeliminują istniejący problem z zawieszeniem. W taki sposób działa Stacja obsługi samochodów Franciszek Dalecki, w której wykwalifikowani mechanicy zajmują się układem zawieszenia, ale także szeregiem innych napraw oraz diagnostyką komputerową. Jakie najczęściej czynności serwisowe w zakresie zawieszenia realizują fachowcy z warsztatów?

Szereg prac serwisowych związanych z zawieszeniem

Układ zawieszenia w samochodach składa się z wielu elementów. Każdy z komponentów jest intensywnie eksploatowany, co prowadzi do jego szybkiego zużycia. W takiej sytuacji konieczna może być wymiana – dotyczy to np. amortyzatorów, ale też sprężyn czy wahaczy. Szczególnie te ostatnie bardzo często ulegają uszkodzeniom, które następują nawet w wyniku niewłaściwego najechania na krawężnik czy inną przeszkodę. Nierzadko do wymiany kwalifikują się również zużyte tuleje.

Czynności serwisowe w ramach naprawy zawieszenia uzupełnia wymiana łożysk. Należy jednak pamiętać, że samo wyeliminowanie usterki polegające na wymianie części niekoniecznie oznacza gotowość pojazdu do dalszego poruszania się po drogach. Najczęściej bowiem po przeprowadzeniu prac naprawczych układu zawieszenia trzeba wykonać tzw. geometrię kół. Ustawienie jej pozwoli na równomierne rozłożenie ciężaru i tym samym uzyskanie optymalnych właściwości jezdnych. Warto zatem zdecydować się na skorzystanie z usług warsztatu, który w zakresie napraw zawieszenia jest w stanie wykonać wszelkie czynności z tym związane.

Opracowanie:
Pruszcz Gdański, Grunwaldzka 111
tel. 58 682 28 10
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz