Artykuł sponsorowany

Najczęstsze awarie układu kierowniczego naprawiane w warsztacie RenoTadeusz w Bytomiu

Najczęstsze awarie układu kierowniczego naprawiane w warsztacie RenoTadeusz w Bytomiu

 

Jednym z najważniejszych elementów każdego pojazdu jest układ kierowniczy. Co więcej, od jego sprawności w dużej mierze zależy bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów podczas jazdy. Zły stan dróg może niekorzystnie wpływać na stan techniczny samochodu, a w szczególności wspomnianego układu, który często ulega uszkodzeniom. Jakie są najpopularniejsze usterki układu kierowniczego? Które objawy świadczą o jego awarii?

Jakie objawy sygnalizują awarię układu kierowniczego?

Układ kierowniczy należy do najważniejszych elementów konstrukcji pojazdu. To właśnie on umożliwia sterowanie samochodem i od jego stanu technicznego zależy nasze bezpieczeństwo. Dlatego właśnie należy dobrze o niego dbać, a także umieć rozpoznać objawy świadczące o jego awarii. Do warsztatu samochodowego RenoTadeusz w Bytomiu warto udać się w przypadku zauważenia luzów na kole kierownicy. Zazwyczaj oznaczają one zużycie końcówek drążków kierowniczych lub przegubu dolnego wahacza, czasami również uszkodzenie koła zębatego w przekładni.

Niepokojące powinny być trudności w obracaniu kierownicą. Mogą one sygnalizować usterki lub braki w systemie wspomagania, źle ustawioną geometrię kół lub uszkodzenie przekładni. Kolejnym budzącym podejrzliwość objawem powinny być drgania i wibracje odczuwalne na kole kierownicy. To symptomy niedokręconego koła, uszkodzonego zawieszenia, zużycia przegubów drążków kierowniczych i innych awarii. Uwagę kierowcy powinno też zwrócić ściąganie samochodu w jedną stronę. Może ono świadczyć między innymi o uszkodzonym zawieszeniu czy zużyciu drążków kierowniczych. Każdą nieprawidłowość warto sprawdzić u mechanika w warsztacie RenoTadeusz.

Typowe usterki układu kierowniczego

Awarie układu kierowniczego zazwyczaj dotyczą przekładni kierowniczej. Można je rozpoznać po charakterystycznym stukaniu oraz nieprawidłowym działaniu układu wspomagania. Najczęstszą usterką dotyczącą systemy kierowniczego naprawianą w warsztacie samochodowym RenoTadeusz są zużyte lub wyrobione końcówki drążków kierowniczych. Do popularnych awarii należy także zapowietrzenie hydraulicznego układu wspomagania kierownicy. Wykwalifikowani mechanicy z serwisu RenoTadeusz naprawiają także uszkodzone piasty w przednich kołach. Zdarza się, że są zmuszeni poprawiać niewłaściwie zamontowane końcówki drążków kierowniczych. Częstą przyczyną problemów jest także źle naciągnięty pasek napędu pompy. Za utrudnienia w obracaniu koła kierownicy może odpowiadać uszkodzenie pompy wspomagania. Fachowcy z warsztatu RenoTadeusz zajmują się diagnozowaniem i naprawianiem różnych usterek w samochodach wszystkich marek.

Opracowanie:
Bytom, Armii Krajowej 68
tel. 696 448 607
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz