Artykuł sponsorowany

Na czym polega regeneracja skrzyni biegów?

Na czym polega regeneracja skrzyni biegów?

Skrzynie biegów, zarówno manualne, jak i automatyczne, należą do podzespołów motoryzacyjnych, które są przy jeździe bardzo eksploatowane. Wyższy poziom zużycia, związany jest także z nieodpowiednim smarem i olejem, czy też z agresywną jazdą z przeciąganiem drążka. Niestety wymiana skrzyni biegów na nową, a nawet używaną to spory koszt dla kierowcy, dlatego warto okresowo podchodzić do złożonych i tanich przeglądów, a także ważnych regeneracji.

Kiedy udać się na regenerację skrzyni biegów?

Skrzynia biegów ma wiele ważnych zadań w całym mechanicznym i elektromechanicznym układzie auta. To ona pozwala zmienić przełożenie układu przeniesienia napędu dla większego momentu obrotowego, i to ona pozwala zmieniać zakres prędkości jazdy. Jej zadaniem jest również jazda na biegu wstecznym, czy odłączenie silnika do układu napędowego przy włączonym sprzęgle. Jak zatem można zauważyć, skrzynia biegów jest bardzo mocno związana z pracą silnika. Z jego maksymalną mocą, maksymalnym momentem obrotowym, czy minimalnym jednostkowym zużyciem paliwa. Na uszkodzenia skrzyni biegów wpływa zatem agresywna jazda, brak serwisowania podzespołu, stosowanie najtańszych płynów motoryzacyjnych, a także jest to uwarunkowane żywotnością oraz jakością określonych skrzyń – najlepsze obecnie na rynku produkowane są przez koncerny azjatyckie: japońskie i koreańskie.

Kiedy zatem udać się na regenerację skrzyni biegów? Przede wszystkim warto przyjąć sobie określony odstęp czasu – najlepiej rok. O konieczności złożonego przeglądu może nas poinformować również sygnalizacja „check engine” oraz szybka zakładowa diagnostyka komputerowa. Objawami, które wyczujemy sami to zbyt luźny lub niepłynny sposób przekładania gałki skrzyni biegów, specyficzny szum i trzask, a nawet nieprzyjemny zapach.

Zabiegi przy regeneracji skrzyni biegów…

Przy regeneracji skrzyni biegów przede wszystkim oczyszcza się większość elementów, które są rozkładane na czynniki pierwsze. Istotne jest tzw. strojenie, kalibracja, wymiana uszkodzonych części, wymiana kół zębatych, wałków oraz dyferencjałów, a także ważna zmiana łożyskowania. Możliwe to jest zarówno w przypadku skrzyń z przeniesieniem napędu mechanicznym, jak i hydromechanicznym. Z powodzeniem regenerowane i naprawiane są również podzespoły ze zmianą przełożenia stopniową, lub też bezstopniową. Dzisiaj nieważne zatem, czy Twoja skrzynia biegów jest kilkuletnia, czy znacznie starsza. W obu przypadkach należy wykonywać przeglądy oraz istotne regeneracje!

Czy kupno całej skrzyni biegów to zawsze wysoki wydatek?

Kupno całej skrzyni biegów nie zawsze musi okazać się bardzo kosztowne. Wyjątkiem od reguły, są między innymi podzespoły koncernów azjatyckich, a przede wszystkim japońskich i koreańskich, co potwierdza firma GEAR-POL, zajmująca się regeneracją skrzyń biegów, a także sprzedażą do nich wyjątkowej jakości części. W ofercie przedsiębiorstwo to posiada także całe podzespoły, które mogą być dostarczone bezpiecznym przekazem kurierskim. Przykładowymi skrzyniami na zbyciu, o okazyjnych rynkowych cenach, są te: skrzynia biegów Toyota Rav 4, 2.2 diesel, od 2006 po regeneracji; Mitsubishi Grandis skrzynia biegów po regeneracji F5M422 , 2.4 benzyna; Hyundai Terracan Vivaro, Trafic, Primastar skrzynia biegów po regeneracji PF6010 i wiele innych… Znajdziesz je na dedykowanej stronie podmiotu. 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz