Artykuł sponsorowany

Metody ogrzewania rozjazdów kolejowych

Metody ogrzewania rozjazdów kolejowych

Ogrzewanie rozjazdów kolejowych jest bardzo ważne w sezonie zimowym, gdy pada śnieg oraz jest mróz, a do tego tory są oblodzone. Istnieje kilka możliwości ogrzewania rozjazdów kolejowych. Najpopularniejsze i najczęściej wykorzystywane to wodne ogrzewanie, gazowe ogrzewanie oraz elektryczne ogrzewanie rozjazdów. To ostatnie cieszy się największą popularnością w naszym kraju, ponieważ występują tu całkiem łagodne zimy, a opady śniegu nie są tak duże.

Elektryczne ogrzewanie rozjazdów kolejowych

W naszym kraju najczęściej wykorzystuje się elektryczne ogrzewanie rozjazdów kolejowych. Element grzejny w tym systemie stanowi płasko-owalna grzałka rezystancyjna. Klasyczny system EOR wykorzystuje drut oporowy, który mocowany jest do stopy szyny zwrotnicowej. Z kolei grzejne elementy rurkowe w postaci płasko-owalnych prętów mocowane są ściśle do powierzchni szyny za pomocą specjalnych sprężystych uchwytów.

Elektryczne ogrzewanie rozjazdów kolejowych, które oferuje firma Pelczar Electric jest skuteczną metodą podczas łagodnej zimy i małych opadów śniegu. Metoda ta jest popularna ze względu na zalety, które wyróżniają ją spośród innych metod ogrzewania. Przede wszystkim system EOR charakteryzuje się szybkim przyrostem temperatury, co oznacza, że praktyce wystarczy niewiele czasu do nagrzania obiektu. Poza tym elektryczne ogrzewanie rozjazdów charakteryzuje się prostą w realizacji możliwością sterowania przebiegiem procesu. Jest to możliwe dzięki regulacji parametrów termicznych i elektrycznych.


Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz