Artykuł sponsorowany

Meble ekspozycyjne i ich rola w sprzedaży

Meble ekspozycyjne i ich rola w sprzedaży

Na przykładzie znanych marek odzieżowych sieciowych można zauważyć, jak ważne dla sprzedaży i marketingu jest przedstawianie w klarowny sposób towaru. Do tego potrzebna jest jednak odpowiednia przestrzeń, świetnie dobrane oświetlenie, muzyka w tle, a także wysokiej klasy i funkcjonalności meble sklepowe. Te dzisiaj tworzone są w różnych kreatywnych formach zarówno wolnostojących, jak i ściennych! Dowiedz się, jaka jest ich rola w sprzedaży…

Stawiając na prostotę

Przede wszystkim wyposażenia sklepów, czy to odzieżowych, czy też jubilerskich, powinny być dla klienta bardzo proste w użytkowaniu. Mowa o funkcjonalności, która pozwala na łatwe oglądanie, czy dotykanie towarów. Przy tym odpowiednie systemy powinny gwarantować możliwość zmieszczenia określonej ilości asortymentu, aby dana marka mogła zaprezentować bogatą ofertę. Dzisiaj dla łączenia właśnie użytkowego minimalizmu z koniecznością maksymalnego wykorzystania dostępnej przestrzeni, wykorzystuje się inteligentne rozwiązania wolnostojące oraz ścienne, które nigdy nie są tworzone przypadkowo. Najlepsi producenci zawsze dokonują wizji lokalnej danego sklepu, przygotowując odpowiedni projekt aranżacyjnych. Dzięki temu dany punkt handlowy, nie jest pogrążony w chaosie, a klienci prowadzeni są po ekspozycjach w określony marketingowy sposób, zwiększający widoczność różnych produktów. Meble, wyposażenie i cała aranżacja sklepu to zatem bardzo ważny element procesu sprzedażowego. Znaczenie wpływa to również na wyniki sprzedaży – kluczowe produkty układa się w inny sposób, niż te dodatkowe, które „przypadkowo” powinny wpadać w ręce klientów…

Kreatywność popłaca

Dlaczego tak bardzo lubi kupować ubrania, czy biżuterię w znanych salonach? Nie tylko ze względu na niskie ceny… Takie miejsca są przede wszystkim przygotowane z myślą o danych grupach konsumenckich. Wyposażenie oraz meble ekspozycyjne dopasowywane są do stworzonej przez marketingowców persony klienta, czyli jego profilu. Pozwala to urządzić przestrzeń tak, aby kupujący czuł się nie tylko swobodnie, ale też wyjątkowo. Wystrój musi zaś pasować do profilu działalności firmy, do statusu jej marki, a także do prezentowanej oferty. Ceniona jest zatem kreatywność, które wkracza na bardzo różnorodne ścieżki. Meble ekspozycyjne mogą być wykonane z drewna, metalu, tworzyw sztucznych, szkła… Mogą być podświetlane, posiadać kształty i formy przypominające dane przedmioty, czy też mogą występować w oryginalnych formach. Urządzając sklep sportowy warto przygotować wystrój przypominający np. szatnię piłkarską, czy kort tenisowy; a tworząc aranżację salonu jubilerskiego warto pokusić się o wnętrza przypominające styl art deco i przyjęcia wydawane przez tytułowego bohatera powieści Wielki Gatsby.

Nawiązania kulturowe, artystyczne, czy odwoływanie się do porządków retro to prawdziwy strzał w dziesiątkę. Osiągnąć można go zaś we współpracy z firmą BEMARC, która słynie z projektowania i tworzenia mebli ekspozycyjnych. Przedsiębiorstwo aranżowało przestrzeni sklepów marek Sinsay, Cropp, Mohito, Reserved, Bijou Brigitte, Sono Idoni, czy eleganckich butików w Arabii Saudyjskiej! 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz