Artykuł sponsorowany

Logo, czyli znak rozpoznawczy Twojej firmy

Logo, czyli znak rozpoznawczy Twojej firmy

Kiedy początkujący biznesmen wymyśli już nazwę dla swojej firmy, jego następnym działaniem powinno być zaprojektowanie loga. Te zadanie warto oczywiście powierzyć specjalistom, choć do fachowców zajmujących się identyfikacją wizualną najlepiej udać się z listą wstępnych oczekiwań. Przedsiębiorca powinien zwrócić szczególną uwagę na kolorystykę logotypu. Co jeszcze będzie miało wpływ na jego widoczność?

Kolorystyka logo firmy

Podstawą dobrego logo jest dobrze dobrana kolorystyka. Należy ją uzależnić nie tyle od indywidualnych preferencji właściciela firmy, ile od branży, w której obraca się biznesmen, a przede wszystkim do przesłania, które chce zawrzeć w projekcie logo. Okazuje się bowiem, że każda barwa potrafi skutecznie wyrażać emocje i jednocześnie być podprogowym przekazem. Na przykład kolor czerwony jest niejako symbolem siły, choć należy go wykorzystywać racjonalnie, ponieważ przesyt tej barwy może kojarzyć się z agresją. Jego wyrazistość można złagodzić pozytywną żółcią, będącą odzwierciedleniem radości. Czerwono-żółtym kompromisem jest natomiast kolor pomarańczowy. Do nieco bardziej stonowanych odcieni zalicza się natomiast niebieski i zielony, które stonują logo i wzbudzą zaufanie względem danej firmy.

Czym się kierować przy tworzeniu loga firmy?

Logo powinno być przede wszystkim oryginalne – jego projekt nie może być zbyt oczywisty, nie powinno również swoim kształtem lub kolorystyką nawiązywać do konkurencyjnego biznesu czy też znanych logotypów. Kluczową kwestią będzie również czytelność znaku rozpoznawczego firmy. Warto zwrócić uwagę również na to, aby logo było uniwersalne – żaden przedsiębiorca nie chce przecież zmieniać go za kilka lat, ponieważ ten krok będzie miał negatywny wpływ na wizerunek firmy. Najlepiej zdecydować się na nieskomplikowane kształty, które szybko zapadną w pamięć klientom. Co istotne, prosta budowa logo będzie miały wpływ na łatwość jego użytkowania, a także wykonanie rzeczywistej wersji znaku rozpoznawczego. Zarówno stworzeniem projektu loga, jak i wykonaniem go z wybranego przez klienta materiałów, mogą zająć się specjaliści z firmy Akcept, specjalizująca się w identyfikacji wizualnej przedsiębiorstw.

Nie da się ukryć, że logo jest podstawą działań marketingowych. To swoisty znak rozpoznawczy, który przez okres działalności firmy będzie gościł na ulotkach, szyldach, wizytówkach i plakatach. Właśnie dlatego warto poświęcić uwagę stworzeniu projektu, który będzie czytelny, a jednocześnie praktyczny. Najlepiej zaufać w tej kwestii specjalistom, którzy znają zarówno rynek, jak i preferencje konsumentów.

Opracowanie:
Warszawa, Boryszewska 15
tel. 22 636 30 12
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz