Artykuł sponsorowany

Komu warto zlecić naprawę skrzyni biegów?

Komu warto zlecić naprawę skrzyni biegów?
Skrzynia biegów ulega awarii, po nieodpowiednim użytkowaniu. Wymieniaj regularnie olej, konserwuj skrzynię biegów i traktuj ją „z szacunkiem”. Dzięki temu będzie działała sprawnie i unikniesz kosztów naprawy, czy wymiany na nową. Jeśli jednak musisz ją naprawić, poszukaj odpowiedniego serwisu, w którym pracownicy mają wieloletnie doświadczenie i odpowiednie kwalifikacje. Od ceny ważniejsza jest jakość usługi.

Tego typu usługami zajmuje się profesjonalny i certyfikowany serwis naprawy skrzyń biegów. Ma wieloletnie doświadczenie i wyspecjalizowanych pracowników. Serwis zajmuje się również konserwacją. Profesjonalna diagnostyka zmniejszy koszt naprawy skrzyni biegów. Oddaj swój samochód w dobre ręce. Dzwonisz, zlecasz, dostarczasz auto lub skrzynię biegów i odbierasz naprawiony towar. Wykwalifikowani technicy, którzy pracują tylko na najwyższej jakości częściach zamiennych, cieszą się zaufaniem kierowców. Ponadto serwis Carsland wykona bardzo dokładnej i uczciwej kalkulacji usługi.

Jak przedłużyć życie skrzyni biegów?

Regularna wymiana oleju jest podstawą żywotności skrzyni biegów. Olej jest jej siłą napędową skrzyni biegów. Zmniejsza tarcie, zużycie, zapewnia smarowanie, tworząc uszczelnienie między pierścieniami i zębatkami. Ponadto olej pomaga w chłodzeniu elementów skrzyni biegów oraz tłumi wstrząsy i hałasy ruchomych części. Dlatego musisz pamiętać, że skrzynia biegów potrzebuje systematycznej wymiany oleju starego na nowy. Warto konserwować skrzynię biegów. Systematyczne kontrole, zapobiegną całkowitej wymianie tej kosztownej części.

Jakie są rodzaje skrzyń biegów?

Skrzynia biegów jest łączona z silnikiem za pomocą sprzęgła. Mamy różne skrzynie biegów jak:

  • Mechaniczne – zmiana przełożeń za pomocą przekładni zębatych. Popularne skrzynie to te, które mają ręczną dźwignię zmiany biegów. Koła przekładni pozostają w ciągłym zazębieniu. Drogę przepływu mocy w przekładni, wybiera się poprzez system synchronizowanych sprzęgieł, który jest sterowany drążkiem zmiany biegów. W starych konstrukcjach skrzyń biegów, które nie były wyposażane w synchronizatory, zmiana biegów była procesem wielostopniowym , tzw. „podwójnym wysprzęglaniem”):
  • rozłączenie sprzęgła głównego
  • zmiana biegu na luz i ponowne wsprzęglenie
  • międzygaz – chwilowe podniesienie prędkości obrotowej wału silnika w celu wyrównania prędkości obrotowych kół przekładni
  • wysprzęglenie i wybór odpowiedniego biegu
  • wsprzęglenie
  • Sekwencyjne – skrzynie mechaniczne stosowane przeważnie w motocyklach. Dają możliwość zmiany tylko o jeden bieg, czyli w górę lub w dół. Po zastosowaniu sterowania za pomocą elektroniki trafiły, również do samochodów.
  • Hydromechaniczne – zmianę przełożenia uzyskuje się za pośrednictwem zmiany szybkości krążenia cieczy w przekładni hydrokinetycznej i przekładni zębatej, zwykle planetarnej. Przeważnie są to automatyczne lub półautomatyczne skrzynie biegów.
  • Bezstopniowe – przełożenie realizowane jest za pomocą pasa klinowego specjalnej konstrukcji, opasującego dwie pary kół stożkowych, które rozsuwając się, lub zsuwając, powodują płynną zmianę przełożenia. Jego wartość w takiej konstrukcji może być dowolna w pewnych granicach. Stosowane głównie w kombajnach oraz nowoczesnych ciągnikach rolniczych, a także w skuterach. 
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz