Artykuł sponsorowany

Kiedy nie można naprawić przebitej opony? - poradnik firmy Arak FHU

Kiedy nie można naprawić przebitej opony? - poradnik firmy Arak FHU

Przebita opona to zawsze jest duży kłopot. Najczęściej taka usterka wymaga wizyty u wulkanizatora lub nawet wymiany opony na nowe. Jazda na kapciu jest niemożliwa, gdyż powoduje wygięcie felg i zaburzenie geometrii pojazdu. Ponadto do naprawy nadają się tylko przebicia czoła opony. Wulkanizator tak usprawni oponę, że będzie miała bardzo dobre właściwości jeszcze przez długi czas. Jeśli natomiast przebity jest bok opony – w zasadzie już się jej nie naprawia, choć znajdzie się wielu wulkanizatorów, którzy naprawią każdą perforację, tacy jak firma Arak FHU. Warto wiedzieć, kiedy nie da się naprawić opony i nie narażać się na koszty nieuczciwych serwisantów. Sprawdź sam!

Ratunku - mam kapcia, co robić?

Po pierwsze zdiagnozuj skalę zniszczenia opony. Może się okazać, że łatka w sprayu, którą kupisz na każdej stacji paliw, wystarczy, żeby uszczelnić oponę, z której ucieka powietrze. Czasem też wcale nie ma żadnej dziury. Jeśli eksploatujesz auto na dziurawych drogach, często parkujesz na wysokich krawężnikach i masz niedbały styl jazdy, uciekające z opony powietrze może sugerować nieprawidłowe przyleganie dętki do felgi. Jeśli powietrze tylko trochę uciekło - podjedź bardzo powoli na najbliższą stację benzynową i dopompuj koła. Możesz też skorzystać z usług mobilnej wulkanizacji. Wymiana opon znajduje się w ofercie firmy Arak FHU. Jeśli w oponie ewidentnie jest dziura - pora na profesjonalną usługę, serwisu opon lub całkowitą wymianę.

Możesz oczywiście założyć koło zapasowe, ale jest to rozwiązanie dobre w zasadzie tylko na dojazd do warsztatu. Zapasowa opona ma inny bieżnik, a często mamy wręcz tylko dojazdówkę.

Sprawdź ofertę Arak FHU

Firma Handlowo Usługowa Arak specjalizuje się w oferowaniu szerokiej gamy produktów i usług związanych z ogumieniem. W jej asortymencie znajdują się opony, felgi oraz usługi serwisowe. Realizacja zamówień odbywa się sprawnie, z maksymalnym czasem oczekiwania wynoszącym dwa dni robocze. Towar można odebrać osobiście w siedzibie firmy. Wśród oferowanych usług znajdują się: sprzedaż opon i felg, sprzedaż opon online, obsługa opon RUN FLAT, obsługa czujników ciśnienia TPMS, naprawa opon, przechowalnia opon i kół, mycie felg oraz serwis klimatyzacji.

Po pierwsze: oceń stan opony

Jeśli opony są sfatygowane, sparciałe lub prawie nie mają już bieżnika albo przebicie znajduje się na boku opony- nie ma sensu jej naprawiać. To tylko dodatkowe koszty i stracony przez Ciebie niepotrzebnie czas. Pamiętaj, że jeśli jeździsz dłużej niż kilka tygodni, to nie wymienisz tylko jednej opony - wymiany wymagają obie opony na osi. To gwarantuje bezpieczeństwo. Jeśli bieżnik jest w kiepskim stanie, najlepiej wtedy wymienić cały komplet opon. Minimalna wielkość bieżnika wymagana prawem to 3 mm. 

Doraźne rozwiązania

Jeśli nie chcesz kupować nowego kompletu od razu i jest już jesień, możesz zdecydować się po prostu na wymianę kompletu opon letnich na zimowe. Pamiętaj jednak, że zimowe opony nie lubią być nagrzewane, jeśli jesień jest ciepła, to może zniszczyć się struktura gumy, w wyniku czego stanie się ona twarda i mniej bezpieczna na śliskiej, zimowej nawierzchni. Z kolei wymiana na letnie opony wczesną wiosną może okazać się ryzykowana, jeśli rano są jeszcze przymrozki. Rozsądnie zdecyduj czy na pewno już jest dobry czas na wymianę opon sezonowych.

Inną opcją jest kupienie najtańszych opon i podmienienie ich na osi, na której znajdował się kapeć. Jednak trzeba liczyć się z cennikiem wymiany opon. Jeśli bieżnika jest jeszcze dużo, a Ty nie jeździsz w długie i wymagające trasy, to warto rozważyć takie rozwiązanie.

Opracowanie:
Warszowice, Osińska 36
tel. 600 228 945
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz