Artykuł sponsorowany

Jakie rodzaje naczep stosuje się w przewozie nienormatywnym?

Jakie rodzaje naczep stosuje się w przewozie nienormatywnym?

Drogowy transport ponadgabarytowy wymaga specjalistycznych rozwiązań w zakresie dostosowania pojazdów do tego typu przewozu. Każda naczepa powinna być przystosowana do rodzaju załadunku, jak również doposażona w dodatkowe elementy zapewniające pełne bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu podczas jazdy.

Transport na platformie

W transporcie ponadgabarytowym często ładunek stanowią długie elementy stalowe lub ogromne konstrukcje stalowe, jak na przykład śmigła turbin wiatrowych. Tego rodzaju komponenty wymagają specjalistycznych rozwiązań, które będą odpowiednio zabezpieczać je przed uszkodzeniem, a jednocześnie ułatwiać kierowcy wykonywanie manewrów na drodze. Naczepy platformowe, często nazywane również dłużycami, umożliwiają transport tego typu ładunków. Platforma może być przeznaczona do zabudowy kurtynowej, częściej jednak stosuje się tak zwane burty lub stalowe (mogą być cynkowane ogniowo) kłonice instalowane w specjalnie rozmieszczonych gniazdach. Dodatkowo platforma może zostać wyposażona w uchwyty, służące do zamocowania na niej ładunku. Ściana zainstalowana w przedniej części naczepy stanowi dodatkową ochronę dla kabiny kierowcy.

Przewóz pojazdów

Często ładunkiem są różnego rodzaju środki lokomocji, poczynając od zwykłych samochodów osobowych, poprzez wagony kolejowe, tramwajowe, autobusy, helikoptery, na pojazdach wojskowych kończąc. Do transportu tego typu ładunku służą przede wszystkim naczepy niskopodwoziowe. Mogą przybierać formę platformy opisanej wyżej lub być wyspecjalizowane pod kątem przewożonego sprzętu, posiadając na przykład zagłębienia na koła. W tej grupie ładunków ponadgabarytowych często znajdują się także maszyny budowlane i rolnicze. Naczepy platformowe doposażone są często w najazdy, które umożliwiają wjechanie danym sprzętem na platformę załadowczą bez angażowania dźwigów. Platformy mogą być dowolnie modyfikowane, a szerokie spectrum możliwości w tym zakresie oferuje DEMARKO Special Trailers ze Świętochłowic. Do transportu wysokich konstrukcji typu kombajny, łodzie, maszyny górnicze, wykorzystuje się naczepy o obniżonym pokładzie załadowczym, co pozwala pokonać ograniczenia, jakie stawia infrastruktura drogowa w postaci mostów lub linii energetycznych. Dodatkowy plus stanowi modułowość. Jest to opcja poszerzania lub wydłużania konstrukcji, dzięki czemu naczepy niskopodwoziowe mogą w sobie łączyć cechy platformowych oraz typu o obniżonym pokładzie przez co poszerzają się znacznie możliwości transportu specyficznych ładunków nienormatywnych.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz