Artykuł sponsorowany

Jakie opakowania do kosmetyków wybrać?

Jakie opakowania do kosmetyków wybrać?
Opakowania do kosmetyków powinny być mikrobiologicznie czyste, gdyż nawet mała ilość drobnoustrojów może przyczyniać się do zmiany właściwości produktu i jego szybszego zepsucia. Producenci kosmetyków muszą zadbać również o to, aby korzystanie z nich było wygodne – między innymi poprzez dobranie właściwych dozowników i rozmiarów opakowań. Które plastikowe opakowania sprawdzą się w przypadku twoich produktów?

Wybierz certyfikowane źródło!

Producenci kosmetyków nie powinni wierzyć na słowo, gdyż to na nich ciąży odpowiedzialność, jeśli coś złego stanie się z preparatem np. zostanie zanieczyszczony chorobotwórczymi drobnoustrojami. Podczas zakupu opakowań trzeba zawsze korzystać z ofert firmy, które są w stanie potwierdzić jakość swoich produktów certyfikatami. Jednym z polecanych przedsiębiorstw produkujących opakowania dla przemysłu kosmetycznego i farmaceutycznego jest firma Formed. Zakup bezpiecznych i czystych mikrobiologicznie opakowań to obowiązek nie tylko dużych koncernów kosmetycznych, ale również drobnych producentów.

Jak dobrać typ opakowania?

Typ opakowania powinien być zawsze dostosowany do rodzaju produktu. Przykładem mogą być np. różnego rodzaju olejki, które często są sprzedawane w niewygodnych buteleczkach z szerokimi szyjkami. W przypadku olejków najlepiej sprawdzają się różnego rodzaju pipetki i opakowania z precyzyjnym dozownikiem (np. takie jak w przypadku kropli do oczu). Dzięki temu można precyzyjnie odmierzyć ilość produktu i łatwo go aplikować. Duży problem stanowi także znalezienie odpowiedniego atomizera. Im mocniej rozpyla cieczy, tym lepiej. Niestety, wiele atomizerów nie radzi sobie z tym zadaniem i mgiełki oraz hydrolaty są dozowane w formie zbyt dużych kropelek. Przyczynia się to do ich większego zużycia, przez co produkt staje się mniej wydajny.

Jak dostosować pojemność?

Podczas poszukiwania właściwych opakowań trzeba zwrócić uwagę nie tylko na rodzaj, ale również wielkość. Pojemność produktu musi być zawsze dostosowana do średniego zużycia, aby konsument mógł bez problemu wykorzystać kosmetyk przed upływem terminu przydatności. Czasami lepiej wybrać mniejsze i tańsze pojemności niż takie, których nie sposób zużyć i po prostu się zepsują. Trzeba jednak pamiętać, aby w przypadku mniejszych opakowań nie zawyżać cen. Alternatywą może być danie klientom wyboru i sprzedawanie jednego produktu w opakowaniach o różnych pojemnościach. Bardzo często rozwiązanie to stosują producenci, którzy dostarczają kosmetyki zarówno dla klientów indywidualnych, jak i salonów fryzjerskich oraz kosmetycznych.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz